וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם המותקף בירושלים: "הוא דיבר ערבית - והותקף"

25.12.2012 / 9:04

הנער שסיפר כי הותקף אמש בבירה על ידי צעירים חרדים עדיין מאושפז עם חבלות בראשו ובידו. "מצבו לא בסדר בכלל", סיפרה אמו בשיחה עם וואלה! חדשות. לא נעצרו חשודים במקרה

צילום: מור שאולי, עריכה: מיכאל ברגמן

הנער הערבי בן ה-15 שהותקף אמש (שני) ליד העיר העתיקה בירושלים ככל הנראה על ידי שני צעירים חרדים עדיין מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מחבלות בראשו ובידו. "מצבו לא בסדר בכלל", אמרה אמו של הנער בשיחה עם וואלה! חדשות, "יש לו שבר בראש". מצבו מוגדר קל והוא נמצא כעת בהשגחה בחדר המיון. בעדותו בבית החולים, סיפר הנער כי יצא לטייל לפנות ערב עם שני חבריו באזור שער יפו, ובדרכם חזרה לביתם שבבית חנינא, עברו השלושה בדרך חיים בר-לב, שם הופיעו לדבריו שני צעירים חרדים והחלו לתקוף אותם ללא סיבה. עם היוודע דבר התקיפה פתחה משטרת ירושלים בסריקות אחר החשודים.

"הוא היה בדרך חזרה לירושלים על האופניים שלו," תיארה אמו את התגוללות האירוע. חבריו של הצעיר, שהיו עמו אמרו כי הוא התיישב עם חבר ומן הצד השני ישבו שני צעירים, אותם תיארו כחרדים. כשגולל בפני אמו את המקרה, סיפר כי כשהשניים שמעו אותו ואת חברו מדברים בערבית "הם קפצו עליהם". "את הבן שלי תפסו והילד שני ברח". היא סיפרה כי "נתנו לו מכות בראשו וביד, לקחו אותו מהרצפה". האם המודאגת אמרה מחוץ לחדר בו מאושפז בנה כי היא מתקשה להתאושש מהאירוע. "המצב שלו לא בסדר בכלל. גם אני לא בסדר - הבן שלי במצב הזה, איך אני אהיה בסדר? אנחנו רק מחכים לראות מה הרופאים יגידו".

היסטוריה של אלימות

במשטרת ירושלים אומרים הבוקר כי לפי עדותו ועדות שני הנערים שהיו עמו, הכיוון העיקרי שנחקר הוא תקיפה על רקע לאומני, אך מסרבים עדיין להגדיר את האירוע ככזה. "כל המקרה נסמך על עדות המותקף וחבריו בלבד". אומרים במשטרה. "העדות לא אוששה עם ממצאים מהשטח או אומתה בכל צורה אחרת". אמש נגבתה מהצעיר עדות ראשונית בבית החולים אולם כיום, לאחר שהתאושש, מתכוונים במשטרה להעמיק את חקירתו. לאחר הסריקות הנרחבות שנעשו אתמול שלא העלו דבר, המשך החקירה עבר בעיקר למישור המודיעיני.

המשטרה אמנם לא הגדירה את פציעתו של הנער כמקרה לאומני אך לא מדובר בפעם הראשונה השנה בה הותקפו ערבים על רקע לאומני. בחודש ספטמבר הותקף איברהים אבו טאעה, בן 28 תושב ואדי ג'וז שבמזרח העיר לאחר שיצא מהאירוע השנתי של עובדי מלון "ממילא". שישה צעירים בני 14-16 תקפו אותו במכות ובאמצעות אלה וגרמו לו לשבר ברגל וחבלות בכל הגוף. הנערים נעצרו מספר ימים לאחר מכן וכתבי אישום הוגשו כנגדם. חודש לפני כן נפצע נער ערבי בן 17 באורח קשה לאחר שלא פחות מ-11 נערים הכו אותו על רקע גזעני בכל גופו וגרמו לו לדום נשימה. לאחר החייאה ממושכת הצליחו כוחות ההצלה להצילו והעבירו לבית החולים. גם במקרה זה זמן קצר לאחר מכן נעצרו המעורבים והוגשו כנגדם כתבי אישום בבית משפט המחוזי בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully