וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכה נער ששבר יד של שוטר שהיה בלבוש אזרחי

10.12.2012 / 19:45

בן 16 מירושלים שבר את ידו של אחד משני השוטרים שהתכוונו להביאו למעצר, לאחר שיידה לעברם אבנים. השופט קבע כי המעצר לא חוקי כיוון שלא לבשו מדים - ולכן זכותו להתגונן

בית משפט לנוער בירושלים זיכה היום נער בן 16 שהואשם בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ואיומים, כיוון שלא הזדהו בפניו כשוטרים ופעלו באופן לא חוקי. כך הותר לפרסום בימים האחרונים. לפי כתב האישום, באוגוסט 2009 הוזעקו שוטרים לטפל באירוע גניבת אופנוע בשכונה בבירה, ועם בואם לזירה בסביבות השעה 23:00 התברר להם כי החשוד בגניבה נמלט מהמקום, אלא שבמקביל החל הנער ליידות אבנים לעבר השוטרים. כשהתבקש להציג תעודת זהות בפניהם, הכה הנער את אחד השוטרים בפניו ושבר את ידו.

בהמשך, לפי כתב האישום, כשניסו השוטרים להשתלט על הנער ולהביאו למעצר, הוסיף הקטין להתנגד ותקף את השוטר החבול במרפקים ובעיטות, והמשיך לקלל ולאיים על השוטר. לשוטר נגרמו חבלות ואחת משיניו נשברה, וכן הוא סבל מדימום בשפתו ומרגישות בלסת. אלא שהשופט אביטל חן קבע כי מדובר במעצר לא חוקי ועל כן הייתה קיימת זכות התנגדות מצד הנער, אותו ייצג עו"ד מיכאל עירוני מהסניגוריה הציבורית.

"אין לשכוח כי מדובר בשוטרים לבושי אזרחי, אשר היו חייבים להזדהות בפני הנאשם ולא עשו זאת", הסביר השופט חן בהכרעת הדין שניתנה בספטמבר. "הלכה היא כי אדם שנעצר שלא כדין, רשאי להתנגד למעצר תוך הפעלת כוח סביר. כאשר המעצר הינו בלתי חוקי, זכותו של כל אדם להתנגד למעצר זה, כחלק מזכויות בסיסיות לחופש התנועה, שהיא אחת מזכויות היסוד של האדם". באשר לאיומים שהשמיע הנאשם בפני השוטרים, קבע השופט כי מדובר באמירות ריקות של אזרח המותקף בידי שוטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully