וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: התחזה לסוכן רפואי והונה הורי תינוקת חולה

4.12.2012 / 16:12

זוג הורים מאוקראינה נתקל באתר שהבטיח לתווך בינם לבין בית החולים איכילוב בתל אביב. על פי החשד, הם העבירו מקדמה בסך 14,000 שקלים לאנדריי דרימר, שניצל את מצוקתם

תושב פתח תקווה בן 30 חשוד כי ניצל את מצוקתם של זוג הורים מאוקראינה, אשר בתם התינוקת סובלת מבעיה רפואית והציג את עצמו כסוכן של בית החולים איכילוב אשר מתאם את הגעתם לארץ לצורך ניתוח. הפרקליטות צפויה להגיש נגדו כתב אישום ובמשטרה מצאו במחשבו מסמכים של חולים נוספים וחוששים שמשפחות נוספות נפלו קורבן למעשה ההונאה.

ענף תיירות המרפא בארץ אינו חדש. חולים מחו"ל ובני משפחותיהם מגיעים לכאן על מנת לעבור הליכים רפואיים ובכך מכניסים כסף לקופת המדינה. על פי החשד, אנדריי דרימר, אוטם גגות בן 30, החליט לנצל את המצב. הוא פתח חברה בשם "מד-טור", אשר באתר האינטרנט שלה בשפה הרוסית הוא מציע חבילות טיפול בבית החולים איכילוב. זוג הורים מאוקראינה נתקלו באתר, והתעוררה תקוותם שיוכלו למצוא מרפא לבעיה האורולוגית הקשה ממנה סובלת בתם הפעוטה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על פי החשד, דרימר הציע חבילות טיפול בבית החולים איכילוב. האתר שפתח על פי החשד לצורך ההונאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרה הוציאו צו מעצר נגד דרימר, וכמה ימים לאחר מכן הוא הסגיר את עצמו. בחקירתו הכחיש בתחילה את החשדות נגדו, אולם בסופו של דבר נשבר והודה שזייף את המסמכים. בתום חמישה ימי חקירה הוא שוחרר, והתיק הועבר לפרקליטות מחוז תל אביב, שצפויה להגיש נגדו כתב אישום בימים הקרובים. "הוא ניצל את החולשה של המשפחה, שדאגה לשלומה של הבת", מציין רב פקד אשר היינריך ממפלג הונאה. "בינתיים בני המשפחה איבדו מרכושם, האבא פוטר מעבודתו באוקראינה, והם צריכים להתחיל את כל התהליך מול איכילוב מההתחלה".

לדברי רפ"ק היינריך, בחיפוש שערכה המשטרה במחשבו של דרימר נמצא תיעוד רפואי של ילדים נוספים שהוריהם, על פי החשד, רומו. "אנחנו חוששים שהוא יחזור על התהליך ומנסים להגיע אל ההורים הנוספים, וגם לנצל את הכתבה הזאת כדי להזהיר", אמר רפ"ק היינריך. "כמו כן, אנחנו מבינים שדרימר חזר לשוטט במסדרונות בית החולים איכילוב".

סנגורו של דרימר, עורך הדין אמנון גולן, מסר כי החשוד מכחיש את המיוחס לו. "מחומר הראיות שקיים, לכל היותר יתברר כי מדובר בסכסוך אזרחי ולא פלילי", אמר עורך הדין גולן. "לא מדובר בזיוף, אלא בדרישה של המתלוננים כי ימציא להם אישור של בית החולים איכילוב, אחרת הם לא יוכלו לקבל את הכספים מהתורמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully