וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריצה במושב באשכול: על רקע פלילי או לאומני?

נבדקת האפשרות שהאיש שפרץ לבית תושבת שדי אברהם הבוקר ופצע אותה קל הגיע מרצועת עזה, אולם המניע שלו טרם ברור, ומאפיינים שונים של האירוע מובילים לכיווני חקירה שונים

גורמי ביטחון ממשיכים לחקור את המקרה שבו אדם פרץ אל בית המושב שדי אברהם שבחבל אשכול הבוקר (שני), תקף את אחת מתושבות המקום ונורה למוות על ידי כוח צה"ל. טרם גובשה הסכמה באשר לכוונותיו של האיש ומטרותיו, אולם אחת האפשרויות הנבדקות היא שמדובר בפלסטיני שחדר לישראל דרך גדר המערכת, לא הרחק ממעבר סופה. "זהות ההרוג בשדי אברהם עדיין לא ידועה", מסר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות. "נבדקת אפשרות שהוא חצה את הגבול מרצועת עזה לישראל".

בנוגע למניע למעשה, אחת ההערכות היא שמדובר באירוע על רקע לאומני. הערכה זו מתבססת בין היתר גם על מכשירים שנמצאו בכליו של האיש, בהם סכין ולום, כמו גם ספר קוראן. הערכה אחרת היא שמדובר באירוע פלילי. הערכה זו מתבססת על כך שעל פי החשד, כשנכנס לאחד הבתים במושב, הדיירת הבחינה בפריצה וניגשה אליו. האיש אמר לה לכסות את עצמה בשמיכה ולא תקף אותה מיד, הוא לא פגע בדיירים אחרים, ופגיעתו באישה הסתכמה בפציעה קלה בעת מאבקו עמה, שעה שנמלט מהמקום.

מעורבותו של ארגון שירות הביטחון הכללי בחקירה מגבירה את החשד כי אפשר שמדובר באירוע על רקע לאומני, ושהאיש מוכר לארגון כפעיל חבלה ברצועת עזה. עם זאת, תוצאות האירוע מצביעות על כך שייתכן כי מדובר באירוע פלילי והאיש ביקש לפרוץ לבית, כדי להתארגן לקראת המשך שהותו בישראל ולהצטייד באמצעי קיום וכלי רכב. שתי האפשרויות ממשיכות להיחקר ואף אחת מהן, לפי שעה, לא נשללה.

מפת האזור

אם אכן נכנס הפורץ מרצועת עזה, הוא עבר כשמונה קילומטרים עד שנכנס לבית משפחה במושב, בסביבות השעה 4:00 לפנות בוקר. לאחר שנאבק עם האישה ופצע אותה באורח קל באמצעות חפץ חד, זו הזעיקה את כיתת הכוננות של המושב, וביחד עם סיור צבאי שהוזעק למקום, החל מרדף אחרי האיש. במהלך המרדף, בוצע לעברו נוהל מעצר חשוד, ולאחר שהאיש לא נענה לקריאות לעברו, הכוח פתח בירי על מנת לפגוע.

הפורץ נפגע ממספר כדורים, נפצע באורח קשה ופונה באמצעות צוות של מגן דוד אדום לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם מת מפצעיו. גם בצה"ל נפתחה חקירה, בה בוחנים בין היתר את הצעדים שננקטו לפני הפתיחה באש לעבר האיש, ואם אכן היה בכך צורך.

בעקבות האירוע, מסר גורם צבאי: "חיילי צה"ל פעלו כמצופה מהם על בסיס החשד הסביר שמדובר בפיגוע. עם זאת, נפתחה חקירה משותפת של המשטרה ושב"כ כדי לבדוק את הרקע למקרה. המישור הפלילי תמיד שימש קרקע פורייה לפעילויות פח"עיות, אך מוקדם מדי לקבוע והנושא יתברר בחקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully