וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד שרון עתר לבג"ץ: להכריע בפרשת סיריל קרן

גלעד גרוסמן

25.11.2012 / 21:36

לפני יותר משנה המליצה המשטרה להגיש כתב אישום נגד בנו של ראש הממשלה לשעבר בגין תיווך לשוחד, אולם הפרקליטות טרם קיבלה החלטה. שרון טוען: העיכוב גורם לשיבוש אורח חיי

גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, עתר היום (ראשון) לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פרקליט המדינה, משה לדור ופרקליטות מחוז תל אביב, בדרישה שבית המשפט יורה להם לקבל החלטה באופן מידי בתיק החקירה נגדו בפרשת סיריל קרן. הפרשה נחשפה בשנת 2002, אז עלה חשד כי שרון האב קיבל הלוואה בגובה 1.5 מיליון דולרים מאיש העסקים הדרום אפריקאי קרן כדי להחזיר תרומות בלתי חוקיות שקיבל בבחירות לראשות הליכוד.

על פי החשד, קרן שימש כאיש קש, והכספים הועברו למעשה על ידי איל ההון האוסטרי מרטין שלאף, שהיה בעל אינטרסים כלכליים בישראל. כמו כן, עלה חשד לפיו שלושה מיליון דולרים נוספים הועברו משלאף לחשבונות בנק של משפחת שרון, בהם 1.5 מיליון דולרים אשר הוחזרו מחשבון הבנק של גלעד שרון לקרן. לפני למעלה משנה הודיעה המשטרה כי היא ממליצה על הגשת כתב אישום נגד גלעד שרון בגין תיווך לשוחד וגם ממליצה להעמיד לדין את אחיו עמרי שרון, אולם טרם התקבלה החלטה בפרקליטות האם להגיש כתב אישום נגד השניים.

מרטין שלאף. AP
על פי החשד הכספים הועברו לאיל ההון האוסטרי מרטין שלאף/AP

לפני שלושה חודשים פורסם בעיתון "הארץ" כי בפרקליטות מחוז תל אביב ממליצים לסגור את התיק מחוסר ראיות, לאור העובדה ששרון האב אינו כשיר לעמוד לדין. עורכי הדין של שרון, דורי קלגסבלד וגליה כהן, טענו כי עוד ב-2008 פנה גלעד שרון אל היועץ המשפטי בבקשה כי תתקבל החלטה בתיק, אולם לא התקבלה תגובה. רק שנה לאחר מכן, לאחר פנייה נוספת, התקבלה תגובה מהיועץ המשפטי דאז, מני מזוז, כי החקירה טרם הסתיימה.

שרון אף פנה כמה פעמים אל היועץ המשפטי הנוכחי וינשטיין וביקש להיפגש עמו כדי לקבל תשובה האם בכוונת הפרקליטות לקבל החלטה בתיק, שפתוח כבר קרוב ל-11 שנים. על פי העתירה שהוגשה לבג"ץ, לפני כשנה נשלח מכתב ממשרד היועץ המשפטי אל שרון שבו נמסר כי הטיפול בתיק נמשך יתר על המידה ויש להצר על כך. עוד נכתב כי הטיפול הועבר לפרקליטות מחוז תל אביב כדי להחיש את הטיפול בתיק ולקבל החלטה סופית האם להעמיד לדין את שרון.

בתחילת החודש נמסר מפרקליטות המדינה לעורכי הדין קלגסבלד וכהן כי מתוכננת להתקיים ישיבה מסכמת ולאחר מכן תודיע הפרקליטות על החלטתה, אולם זו טרם ניתנה. שרון טוען כי מי שמתנהלת נגדו חקירה פלילית רשאי לדרוש את סיומה במהירות, אם בהגשת כתב אישום ואם בסגירת התיק. לטענתו, העיכוב בקבחת ההחלטה גורם לשיבוש באורחות חייו וחיי משפחתו ומצריך השקעת משאבים רבים למען הגנתו המשפטית. שרון דורש לקיים דיון דחוף בעתירה אם לא תתקבל תשובה מספקת מהפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully