וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלוננת נגד גולדבלט: "שיסתכל לי בעיניים ויתנצל"

גלעד גרוסמן

25.11.2012 / 19:05

בראיון ראשון מאז חשיפת הפרשה, מספרת מ', אחת הנשים שהותקפו מינית על ידי גולדבלט, כי היא סובלת עד היום מהשלכות הטראומה שחוותה. "ההקלה בעונש העלוב מרתיחה"

אחרי 4 שנות מאסר בשל עבירות מין: חנן גולדבלט השתחרר מהכלא/צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

"אני רוצה שהוא יסתכל לי בעיניים ויגיד לי שהוא מבין שהוא אנס אותי. שהוא יגיד שהוא מצטער ומבין שהוא טעה. אין עונש שיכול להיות מתאים לזה, ובטח לא המתנה שהוא קיבל" - כך אמרה הערב (ראשון) מ', אחת המתלוננות שהופיעו בכתב האישום נגד השחקן חנן גולדבלט, בראיון ראשון מאז שנחשפה הפרשה. גולדבלט, שהורשע בשורה של עבירות מין ובהן אונס, שוחרר היום לאחר ניכוי של שליש מתקופת מאסרו.

שחרור חנן גולדבלט מכלא חרמון, נובמבר 2012. דרור עינב
גולדבלט יוצא מהכלא אחרי ארבע שנים/דרור עינב

מ' למדה משחק אצל גולדבלט, ולאחר פרסום הפרשה התלוננה נגדו בגין אונס. בית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר גזר עליו שבע שנות מאסר, הרשיע אותו באונס של מ'. עם זאת, בית המשפט העליון קבע כי לאור העובדה שיחסי המין התקיימו במשך תקופה, במהלכה גולדבלט שכנע אותה כי הדבר חיוני לצורך שיפור יכולות המשחק שלה, לא מדובר באונס אלא בקבלת דבר במרמה - ולכן הקל בעונשו של גולדבלט וגזר עליו שש שנות מאסר. עוד נקבע כי גולדבלט ביצע בה מעשה מגונה בנסיבות מחמירות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"המערכת מייצרת עבריינים"

לאחר שחרורו המוקדם של גולדבלט אחרי ארבע שנות מאסר בלבד, החליטה מ' להתראיין לראשונה לכלי התקשורת. לדבריה, לאחר שנודע לה על הכוונה לשחרר את גולדבלט, היא חוותה טלטלה נפשית אותה היא חשה בכל פעם שהייתה התפתחות בתיק. "הרגשתי אכזבה גדולה. מערכת הצדק שאמורה להרחיק מהציבור אנסים, רמאים ונוכלים כמו חנן, לא גזרה עונש מרתיע". לדבריה, השחרור המוקדם יגרום לקורבנות אונס לחשוב פעמיים לפני שיגישו תלונה, ולא ירתיע עבריינים בפוטנציה.

"העונש העלוב שהוא קיבל, ההורדה בעונש, ההקלה בשליש, כל זה שולי לעומת הנזק שהוא גרם, וזה פשוט מרתיח. המערכת מייצרת עבריינים, זו השורה התחתונה", אמרה. היא הוסיפה כי גולדבלט הוא אדם מוכר, ואין מי שלא מכיר את הרשעתו בעבירות, אולם במקום לנצל את הפרסום של התיק כדי לגזור עונש מרתיע – "גזרו עונש שהוא צחוק".

שחרור חנן גולדבלט מכלא חרמון, נובמבר 2012. דרור עינב
גולדבלט יוצא מהכלא אחרי ארבע שנים/דרור עינב

לדבריה, המתלוננות עוברות חקירות מתישות, עימותים, צריכות להעיד ולשמוע טענות נגדן - כאשר לבסוף, יש סיכוי קלוש בלבד שהן יצאו מהמשפט עם שקט נפשי. "המערכת לא באמת רואה את חומרת המעשים. מקלים ראש במצב המתלוננות", אמרה. היא מספרת כי עד היום היא חשה בנזק הנפשי שנגרם לה, עוברת טיפולים, וסובלת מבעיות המשפיעות על בטחונה העצמי ועל תחומי העבודה והזוגיות בחייה. כאמור, עד היום היא נמנעה מלדבר על המקרה בפומבי, אולם לדבריה השחרור המוקדם היה הקש ששבר את גב הגמל.

עורכת הדין ליאת קליין, היועצת המשפטית של ארגון מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, התייחסה אף היא לשחרור. "ההחלטה לשחרר את גולדבלט, שהורשע בביצוע עבירות מין בנשים שונות, ארבע שנים בלבד לאחר שהחל לרצות את עונשו היא החלטה שצריכה להטריד את כולנו", אמרה. לדבריה, "בשעה שהעולם מציין היום את המאבק באלימות נגד נשים, יש לזכור כי עד שלא ננקוט מדיניות של אפס סובלנות כלפי כל תופעה של ניצול מיני, לא נוכל להשיג שינוי אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully