וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנינת הרוצח בתאילנד: ישי לא מעורב; כהן ביקש השחרור

גלעד גרוסמן

13.11.2012 / 14:40

פרקליטו של כהן אומר כי הוא זה שפנה למלך לקיצור מאסרו, וכינה את הטענות על מעורבות ישי "קשקוש". כמו כן, הוא מסביר: "הנרצחת לא הייתה תאילנדית, לכן המלך הפגין יד רכה"

קיצור העונש לא היה ודאי, אבל הוא לא מפיל מהכיסא - כך אומר הים (שלישי) עורך הדין יורם שפטל, אשר ייצג את אלי כהן, המרצה מאסר על רצח גרושתו ב-2004 וקיבל לאחרונה חנינה ממלך תאילנד, במשפטיו השונים בישראל ובתאילנד. לדבריו, ההחלטה לקצר את העונש נובעת מכך שקורבן הרצח לא הייתה תאילנדית, ולכן היד של המלך הייתה "קלה יותר". כמו כן, שפטל דוחה את טענות המשפחה, לפיהן שר הפנים, אלי ישי, היה מעורב בשחרור. "זה קשקוש", הוא אומר.

עו"ד שפטל מסביר כי כהן הורשע ברצח מדרגה שנייה, עבירה המקבילה להריגה בישראל. "כדי להוכיח רצח בתאילנד צריך להוכיח תכנון מוקדם. התאילנדים טענו כי ההוכחה לכך שתכנן את הרצח הייתה שקנה יום או יומיים קודם לכן את הסכין ששימשה לרצח. אולם, הוכח במשפט כי מסדר הזיהוי שנערך לבעל החנות שטען שמכר את הסכין לכהן היה פגום. לכן, הוא הורשע בהריגה ולא ברצח". לדבריו, כהן מראש לא הכחיש שהרג את גרושתו, אולם טען כי לא מדובר ברצח.

אלי כהן, רצח וביתר את גופת גרושתו בתאילנד בקבלת גזר דינו ב-2004. AP, SAKCHAI LALIT, AP
כהן במתן גזר הדין ב-2004/AP, AP, SAKCHAI LALIT

כהן נידון תחילה למאסר עולם, אולם כעבור זמן קצר העונש נקצב ל-25 שנות מאסר. "זה כמעט אוטומטי בתאילנד", מסביר שפטל. בהמשך, פנה כהן למלך בבקשה לקיצור עונשו, ולדברי עורך הדין, לפני מספר שנים העונש קוצר ל-18 שנות מאסר. לפני כשנתיים הוא הגיש בקשה נוספת לקיצור העונש, ולאחרונה בקשה זו אושרה.

"רק האסיר יכול לבקש קיצור עונש"

"הוא הורשע בהריגה ולא ברצח, הנאשם ובעיקר הקורבן אינם תאילנדים, לכן שם רואים את זה כמשהו שקרה בבנגקוק אבל לא קשור אליהם באמת", אומר שפטל. "לכן, המלך מפגין יד רכה יותר ביחס לקיצור העונש". לדבריו, כהן בחר שלא לבקש לרצות את עונשו בישראל, למרות תנאי הכליאה הקשים בהרבה בתאילנד, מכיוון שבישראל היה מרצה לכל הפחות 25 שנות מאסר, ואילו בתאילנד היה סיכוי טוב יותר שעונשו יקוצר.

עו"ד שפטל דוחה את טענות משפחה של קרול, לפיהן השר אלי ישי, או כל גורם ישראלי אחר, היה מעורב בקיצור העונש. "על פי החוק בתאילנד, רק האסיר יכול לבקש קיצור עונש. הטענה כאילו אלי ישי מעורב היא קשקוש". מלשכתו של ישי נמסר שלאחר בדיקה יסודית, לאורך השנים האחרונות בתפקידו לא נעשתה שום פנייה לשר בנוגע לשחרורו של אלי כהן והשר לא פעל לשחרורו בשום צורה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

גם משרד המשפטים לא היה מעורב

יצוין כי גם במשרד המשפטים אמרו היום כי המשרד איננו מעורב בשחרורו של כהן ו"על החנינה למדנו לראשונה מהתקשורת". שפטל מסרב לומר אם הוא יודע מה כוונותיו של כהן לאחר שחרורו, ואם הוא מתכוון לחזור לישראל, היכן שחיים שני ילדיו. אולם, הוא מציין כי העובדה שכבר עזב את ישראל לפני הרצח עשויה לשמש אינדיקציה לתכניותיו העתידיות.

מנכ"לית מרכז נגה לזכויות נפגעי עבירה בקריה האקדמית אונו, עו"ד דקלה טוטיאן, שמייצגת את רבקה אמסלם, אמה של קרול, אמרה בתגובה לשחרורו הצפוי של אלי כהן כי מדובר בבשורות מרות במיוחד עבור המשפחה. "אני לא רוצה להאמין שגורם רשמי כלשהו במדינת ישראל יסייע לרוצח להשתחרר, תוך התעלמות בוטה מהנזק שנגרם לקורבנותיו הרבים. חשוב לזכור כי מדובר בעבריין מורשע ומסוכן, שאם יחזור לישראל יתהלך חופשי ובני המשפחה הם שיהפכו לאסירים".

מוקדם יותר הביעה האם זעזוע מהשחרור הצפוי. "אני רוצה שמדינת ישראל תחשוב טוב טוב אם היא רוצה להכניס את הרוצח הנתעב הזה לשטחה", אמרה לוואלה! חדשות, וקראה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב ולהביא להמשך כליאתו של רוצח בתה. "הבת שלי לא נרצחה בירייה. הוא בזז את גופה. פירק אותה לגורמים", אמרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא בזז את גופה. פירק אותה לגורמים". כהן והנרצחת קרול/מערכת וואלה!, צילום מסך

כהן, כיום בן 45, חי עם אשתו קרול במשך עשר שנים, והשניים התגוררו בלוד. הם נישאו כשקרול הייתה בת 16, וזמן קצר לפני הרצח השניים התגרשו. כהן היה עבריין סמים אשר גויס על ידי המשטרה ושימש כסוכן וכעד מדינה. לאחר שסיים להעיד נגד שורה של עברייני סמים, הוא עזב את ישראל ועבר להתגורר באוסטרליה.

ב-2004 הוא הציע לגרושתו, עמה היה ביחסים טובים, להיפגש עמו בתאילנד. כאשר קרול בת ה-26 נפגשה עמו בבנגקוק, הוא רצח אותה בדקירות סכין וביתר את גופתה. החשד נגדו התעורר לאחר שמזוודה ובה גופתה של קרול, ללא ראש ורגליים, נמצא בנהר צ'או פראיה, החוצה את בנגקוק. הגופה הייתה עטופה במגבת ובווילון אמבטיה של מלון "פרינס פאלאס" בעיר, ועל המזוודה נמצא סימן שקישר אותה לישראל. לחשד תרמה גם עדותו של נהג מונית, שזיהה את כהן כמי שנסע במוניתו בליל הרצח. על בגדיו נמצאו לאחר הרצח כתמי דם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully