וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: עבריין המין ייפרד ממחשב וסמארטפון

גלעד גרוסמן

5.11.2012 / 17:58

ההחלטה התקבלה לאחר שהגבר, שהורשע בביצוע שורה של עבירות מין בקטינים, עקף תוכנת סינון לאתרים פורנורגרפיים שהותקנה בביתו. פרקליטו: "מניעת הגלישה תגביר את הסיכון"

בית המשפט העליון דחה היום (שני) ערעור שהגיש מורשע בעבירות מין על תנאי צו הפיקוח שהוטלו עליו לאחר שחרורו, ובצעד נדיר אסר על האיש להחזיק בביתו מחשב או טלפון סלולרי עם גישה לרשת האינטרנט. פרקליטתו: "מדובר בפאניקה ציבורית שמובילה לפגיעה בלתי מידתית".

האיש, בן 34, הורשע ב-2003 בביצוע שורה של עבירות מין בקטינים, ונידון ל-58 חודשי מאסר. לפני חמש שנים הוא שוחרר ממאסר, ובית המשפט הוציא צו פיקוח למשך שלוש שנים, במסגרתו נאסר על הנאשם, ששמו נאסר לפרסום, ליצור קשר עם הקורבנות, ליצור קשר עם קטינים ללא נוכחות מבוגר או להכניס קטינים לביתו ללא נוכחות מבוגר. עם זאת, בית המשפט נמנע מלאסור עליו להחזיק חומר פורנוגרפי.

לפני כשנתיים, ביקשה המדינה להאריך את הצו, והפעם לאסור על הגבר לצפות בחומרים פורנוגרפיים ולחסום את האפשרות שיגלוש ממחשבו לאתרים פורנוגרפיים, זאת לאחר שהתברר כי שלח סרטים פורנוגרפיים לשוטרת באמצעות המחשב. בית המשפט נעתר לבקשה, אולם על אף הצו שהוצא נגדו, גלש הגבר באתרים פורנוגרפיים, תוך שהוא עוקף את תוכנת הסינון שהותקנה במחשבו. לכן, ביקשה המדינה לאסור על הגבר להחזיק מחשב או טלפון עם גישה לאינטרנט.

השופט: הגבלות חמורות אך מידתיות

בית המשפט המחוזי נעתר לבקשה, והגבר ערער על ההחלטה לבית המשפט העליון. פרקליטתו, עו"ד שלומציון גבאי מנדלמן, טענה כי האיסור הגורף על החזקת מחשב וגלישה באינטרנט מהווים פגיעה בלתי מידתית בזכויותיו של הגבר, במיוחד כאשר לא הוכח קשר ישיר בין השימוש באינטרנט לבין מסוכנותו המינית. עוד נטען בערעור, כי לאור העובדה שהוגש נגדו כתב אישום בגין הפרת צו הפיקוח, מדובר בענישה כפולה ופגיעה שלא לצורך. בנוסף, טענה עורכת הדין כי מניעת השימוש בחומרים פורנוגרפיים רק תגדיל את הסיכון הנשקף מהגבר, מכיוון שלא יוכל למצוא פורקן בדרך זו.

"כביתר הצווים הניתנים מכוח החוק, שבה ועולה מורכבותו של חוק זה, המגלמת מחד גיסא פגיעה בזכויות יסוד של עבריין אשר ריצה כבר את מלוא עונשו, ומאידך גיסא, את האינטרס הציבורי להגנה מפני פגיעות מיניות עתידיות מצד עברייני מין מועדים, מורכבות המחייבת עריכת איזונים בין שיקולים מתחרים אלה", כתב השופט צבי זילברטל בהחלטתו.

הוא קבע כי מדובר בהגבלות חמורות אך מידתיות, זאת מכיוון שמדובר באדם שמסוכנותו המינית בינונית-גבוהה, אינו מקבל טיפול והשימוש בפורנוגרפיה מגביר את מסוכנותו המינית. השופט זילברטל הוסיף כי ההגבלות הקלות יותר לא השיגו את מטרתן, וכי הגבר עצמו הודה שאינו יכול לשלוט ביצרו. הוא הוסיף שמדובר במגבלה זמנית, מכיוון שבעוד שבועות ספורים עומד להסתיים צו הפיקוח, והפעם לא ניתן להאריכו אלא יהיה צורך לבקש צו חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully