וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנס זאהר עאטף שוחרר ממאסר בכלא רימונים

24.10.2012 / 8:44

האל"מ לשעבר, שהורשע לפני חמש שנים בעשרה מעשי אונס של חיילת ששירתה תחתיו, שוחרר שנה לפני תום ריצוי עונשו, מבלי להביע חרטה. הוא עזב את הכלא מבלי להגיב לתקשורת

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

זאהר עאטף, שהורשע בעשרה מקרי אונס ובחמישה מעשים מגונים, שוחרר הבוקר (רביעי) ממאסר בכלא רימונים שבשרון. עאטף שוחרר שנה לפני תום ריצוי עונשו, בהתאם להחלטת ועדת השחרורים, זאת מבלי שהביע חרטה על מעשיו, אותם הוא ממשיך להכחיש.

ביציאתו הוא נראה במצב רוח מרומם, אך סירב לומר דברים לכלי התקשורת. לאחר מספר דקות של המתנה ביציאה מהכלא, הוא נכנס למכונית שהגיעה לאסוף אותו, ויצא לדרכו, מבלי להתייחס למאסרו או לתכניותיו להמשך.

עאטף זאהר משתחרר מכלא רימונים, אוקטובר 2012. דרור עינב
שוחרר מבלי להתחרט על מעשיו. עאטף מחוץ לכלא רימונים, הבוקר/דרור עינב

עאטף, ששירת בדרגת אלוף-משנה, הורד לדרגת טוראי בעקבות הרשעתו בשנת 2007. באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ביקרו בחריפות את השחרור המוקדם, וטענו כי הוא אינו מבין את הנזק שגרם לקרבנותיו, ולכן אסור לשחררו בטרם ימלא את כל תקופת המאסר שנגזרה עליו.

היועצת המשפטית של האיגוד, ליאת קליין, טענה כי ועדות השחרורים נוטות להעמיד במרכז הכובד את מצבו של האסיר במקום לבחון את השלכות השחרור על הנפגעת, על האינטרס החברתי ועל המסר לעברייני מין אחרים. "לכל החלטה על שחרור מוקדם יש השלכות ומשמעות עבור הנפגעת, היא ממשיכה לשלם את מחיר ההתמודדות שלה, שלא נגמרת עם ההליך הפלילי", מסרה קליין, "במקרה זה, מדובר בהליך שהסתיים בהרשעה והצדק הושג".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עאטף זאהר משתחרר מכלא רימונים, אוקטובר 2012. דרור עינב
יצא במצב רוח מרומם/דרור עינב

עאטף, שעמד בראש מנהל האוכלוסיות המיוחדות בצה"ל, הורשע באונס חיילת ששירתה תחת פיקודו. בראשית אוגוסט אשתקד, החליטה ועדת שחרורים צבאית, בראשות אלוף-משנה ארז פורת, לשחרר את עאטף בתוך 30 ימים, מרגע שייצא בעניינו צו פיקוח, שיפרט את תהליך השיקום שלו מחוץ לכותלי הכלא. בהחלטתה, התבססה הוועדה על כך שהקצין עזב את השירות הצבאי מבלי יכולת לחזור אליו, איבד את מעמדו ואת דרגתו, ריצה עונש ממשי ומעל לשני שלישים ממנו, ו"שילם מחיר יקר". עם זאת, בחודש פברואר השנה, קיבל בג"ץ את העתירות נגד שחרורו המוקדם של עאטף, וביטל את החלטת ועדת השחרורים הצבאית על הקלה בעונשו. לאחרונה הוגשה החלטה נוספת של ועדת השחרורים בעניינו, וזו התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully