וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ניסו שחם: מפקד מרחב ציון הודח מתפקידו

תת-ניצב נסים אדרי נחשד בכך שידע על עבירות מין שאותן ביצע לכאורה מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, ולא דיווח עליהן. במשטרה ציינו כי הוא יושעה עד לסיום ההליך המשמעתי

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הודיע הבוקר (ראשון) למפקד מרחב ציון, תת-ניצב נסים אדרי, על סיום תפקידו ופתיחת הליך משמעתי בעניינו בבית הדין למשמעת של המשטרה. תנ"צ אדרי נחשד בכך שידע על עבירות מין שאותן ביצע לכאורה מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, ולא דיווח עליהן. במשטרה ציינו כי עד למיצוי ההליך המשמעתי יושעה הקצין.

תנ"צ אדרי סירב להגיב אך עורך דינו, ציון אמיר, מסר כי "נביא את תגובתנו במסגרת ההליך המשמעתי ואנחנו מאמינים שבמסגרת הבירור המשמעתי תנ"צ אדרי יצליח להוכיח כי לא דבק רבב במעשיו".

מאז התפוצצות הפרשה נמצא תנ"צ אדרי בחופשה וממלא את מקומו סגנו ניצב משנה אליהו כזרי. לפני כחודשיים הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים כי היא ממליצה שלא להעמיד את אדרי לדין פלילי, אלא לדין משמעתי בתוך המשטרה, והיום קיבל המפכ"ל את ההמלצה. דנינו זימן את הקצין ללשכתו, שם הודיע לו על ההחלטה. בקרוב צפוי המפכ"ל להודיע על מינויו של מפקד חדש למרחב הרגיש, שיהיה מחליפו של אדרי.

"חשד לכאורה לביצוע מספר עבירות משמעת"

בהחלטתם להמליץ על ההליך המשמעתי מתחו במחלקה לחקירות שוטרים ביקורת על התנהלותו של אדרי, אשר חשוד כאמור כי הובאה לידיעתו באמצעות קצין אחר, פקוד שלו, תלונה על מעשה מגונה שבוצע לכאורה על ידי שחם בשוטרת במרחב עליו הוא מופקד.

מחקירת מח"ש עלה החשד כי הקצין הבכיר – המופקד, בין היתר, על שלומה של המתלוננת – נמנע מלהעביר את התלונה לגורם מוסמך ושמר את המידע לעצמו. עוד עלה כי אדרי הכחיש לאורך חקירתו כי התלונה הובאה לידיעתו ודבק בהכחשתו לאורך מרבית שלביה. רק לקראת סיומה של החקירה, לאחר שעומת עם הקצין שהעביר לו את המידע כאמור, הודה שאכן קיבל ממנו הדיווח על התלונה, בה לא טיפל.

"התנהגותו של הקצין הבכיר, הימנעותו מלהעביר התלונה שדווחה לו לבירור ולטיפול, כמתחייב וכמצופה בנסיבות העניין, והתנהלותו בחקירת מח"ש, מבססים חשד לכאורה לביצוע מספר עבירות משמעת", צוין במח"ש.

החשדות נגד ניצב שחם פורסמו בתחילת חודש אוגוסט, אז התברר כי כמה שוטרות, בהן קצינה אחת לפחות, התלוננו נגדו וטענו כי הוא ביצע עבירות מין, בהן עבירה של בעילה אסורה בהסכמה, הטרדה מינית וביצוע מעשים מגונים. בעקבות חשיפת התלונות יצא שחם לחופשה. במהלך חקירתו הודה שחם בקיום יחסי מין בהסכמה והכחיש את ההאשמות לפיהן הדברים נעשו בכפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully