וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: דקר את אשתו למוות וניסה להצית את גופתה

קובי דוד

11.10.2012 / 12:16

משה גדליה מבית שאן נאשם כי בעקבות רצונה של אשתו דקלה להתגרש, "גמלה בלבו ההחלטה להמיתה", והוא דקר אותה בסכין בסלון ביתם. בנותיו הזעיקו עזרה לפני שהספיק להציתה

צילום: ערן גילווארג, שגב דהן; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד משה גדליה, תושב בית שאן בן 39, בגין רצח אשתו דקלה גדליה בת ה-33 לפני כחודש וחצי. כתב האישום מייחס לגדליה תכנון קפדני של הרצח, לאחר שזו ביקשה להתגרש ממנו. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור אות עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אילנה ירושלמי, כמה חודשים לפני הרצח, התפתחו חילוקי דעות בין גדליה לרעייתו, והיחסים ביניהם עלו על שרטון. על רקע זה, הביעה דקלה בפני הנאשם את רצונה להתגרש ממנו. בעקבות זאת, על פי כתב האישום, החל הנאשם להתעמר בדקלה: הוא התנהג אליה בגסות, סילק אותה מעבודתה במסעדה שבבעלותו, נתן הוראה לבעלי המכולת השכונתית לא למכור לה דבר בהקפה, נטל ממנה את כרטיס ה"דלקן" ולא נתן לה כסף מזומן. דקלה, אשר לא היו ברשותה אמצעי תשלום אחרים, נותרה ללא אגורה ונאלצה לבקש מבני משפחה כסף על מנת לקנות לה ולילדיה מצרכים בסיסיים.

כמו כן, עולה מכתב האישום כי גדליה איים על דקלה, בהזדמנויות שונות, גם באוזני בני משפחה, כי ירצח אותה. מכתב האישום עולה כי על רקע רצונה של דקלה להתגרש ממנו, גמלה בלבו של גדליה ההחלטה להמיתה. לשם כך, הוא ביצע מספר פעולות הכנה: מספר ימים לפני הרצח, מילא הנאשם שני בקבוקים בחומר דליק ושמר אותם ברשותו. שעות ספורות לפני הרצח, הוא הודיע לעובדיו במסעדה שבבעלותו כי אין בכוונתו לפתוח את המסעדה למחרת היום וכך, ב-26 באוגוסט, סמוך לשעה 23:30, הוא ניגש אל דקלה, אחז בה בחוזקה ותקף אותה.

דקלה ומשה גדליה- הנרצחת והרוצח מבית שאן. ערן גילווארג
ביקשה להתגרש - ונרצחה. בני הזוג גדליה/ערן גילווארג

בכתב האישום נטען כי בשלב זה, החלה דקלה לזעוק לעזרה. למשמע זעקותיה, ניגשו שתי בנותיו של גדליה וניסו למנוע ממנו להמשיך במעשיו. דקלה צעקה לעברן: "צאו מכאן! שלא יפגע בכן!", והנאשם משך אותן בחולצותיהן, דחפן אל מחוץ לבית ונעל את הדלת. הבנות רצו מבוהלות ובוכות אל בית סבתן ודפקו על חלונה על מנת להעירה. בשלב זה, נטל הנאשם סכין ארוכה ודקר באמצעותה את דקלה מספר פעמים בצווארה, בראשה ובפניה, תוך שהוא חותך כלי דם מרכזיים.

דקלה ניסתה להתגונן מפני הנאשם, תוך שהיא מצליחה לשרוט אותו ואף ספגה דקירת סכין בידה כתוצאה מניסיון ההתגוננות – אך הנאשם המשיך במעשיו עד שהצליח להכניעה. בשלב זה, נטען, צנחה דקלה ארצה, מתבוססת בדמה. הנאשם נטל את החומר הדליק ושפכו על גופה במטרה להציתה. בשלב זה, חזרו הבנות וסבתן למקום וגילו את דקלה שוכבת, ללא רוח חיים, בתוך שלולית דם, בסלון הבית. הנאשם נמלט מהמקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully