וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריסת איש הביטחון בשומרון: המשטרה עצרה חשוד נוסף

יהושע בריינר

9.9.2012 / 15:29

הותר לפרסום כי ההרוג בדריסה הוא רכז הביטחון של ההתנחלות שערי תקווה, ליאור פרחי. בנוסף לבעל הרכב הפוגע שטוען כי רכבו נגנב, נעצר ביפו חשוד נוסף, גם הוא תושב כפר קאסם

צילום: טל אנגלנדר, שלומי גבאי, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

המשטרה עצרה בשעות אחר הצהריים (ראשון) ביפו חשוד נוסף במעורבות בדריסת איש הביטחון בכניסה להתנחלות שערי תקווה שבשומרון. לפי שעה, טרם הובהר מה הקשר בין החשוד השני לבעל הרכב, הנחקר אף או במעורבות המעשה, כאשר גם הוא תושב כפר קאסם. בתוך כך, הותר לפרסום כי ההרוג הוא ליאור פרחי, ששימש כרכז הביטחון של שערי תקווה.

על פי החשד, הדורס, שהסיע פלסטינים במהלך ניסיון הסתננות לישראל, פגע בפרחי בסמוך ליישוב בכוונה תחילה. האירוע כולו תועד במצלמת עורך הדין דביר כרמון, תושב שערי תקווה ששהה עם פרחי ברכב בניסיון לתעד הסתננות שוהים בלתי חוקיים לישראל. "הבוקר התקשר אליי רכז הביטחון ליאור וביקש ממני לבוא ולתעד את החדירה", סיפר כרמון, "ניגשתי למקום וליאור הנחה אותי איפה לעמוד ומה לצלם. הוא ביקש ממני לעמוד עם מכסה המנוע פתוח כדי שיחשבו שאני תקוע ולא קשור לאנשי הביטחון. בשלב מסוים הבחנתי בחייל ובחיילת שמתקרבים לרכב המאזדה הפוגע".

זירת האירוע

לדברי כרמון, "הרכב החל בנסיעה וליאור הבחין שהוא מסכן את החייל והחיילת. ליאור רץ לכיוון הרכב, נעמד מולו ושמט את אקדחו, כשבמקביל הרכב האיץ, דרס אותו בכוונה תחילה - וברח מהמקום. ניגשתי לליאור והבחנתי שהוא פצוע קשה. הזעקתי את הפרמדיק של היישוב ואת כוחות הביטחון שפינו אותו לבית החולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת פגע וברח באלקנה. שלומי גבאי
זירת התאונה, הבוקר/שלומי גבאי

התיעוד הועבר לידי המשטרה שממשיכה לחקור את האירוע. כמו כן, בעל הרכב הדורס, מכפר קאסם הסמוך לזירת האירוע, יצר קשר עם המשטרה זמן קצר לאחר המקרה בטענה שרכבו נגנב, ובשעות הצהריים נחקר בתחנת ראש העין בחשד שהיה מעורב בתאונה. בחודשים האחרונים, אומרים בשערי תקווה, עלה בהתמדה מספר הפלסטינים שהגיעו מכיוון הכפר עזון עטמה הסמוך, חתכו את הגדר ונלקחו על ידי מסיעים ישראלים לעבודה בישראל.

"אין יכולת ממשית לאכוף כניסת מסתננים"

"מדובר בפיגוע לכל דבר", אמר אחד ממכריו של פרחי, שהותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. "ליאור והיישוב כולו התריעו מחדירתם של שוהים בלתי חוקיים אל שטח ישראל, היה ברור לנו שזה עניין של זמן עד שיקרה אסון", מספרים ביישוב שערי תקווה בעקבות מותו של רכז הביטחון.

"זה זמן רב שאנו מתריעים על זרם הולך וגובר של שוהים בלתי חוקיים באזור", אומר חיימון בלומנפלד, מנכ"ל הוועד המקומי בשערי תקווה, "ליאור היה מתריע על כך בפני גורמי הצבא חדשות לבקרים. מכיוון שגדר ההפרדה באזור הולכת ונסגרת, כך הולך ומצטמצם המקום ממנו חודרים השוהים הבלתי חוקיים לישראל - אבל בצבא הודיעו לנו שאין להם אפשרות לשים חייל על כל מטר. בפועל, אין כל יכולת אכיפה ממשית".

בלומנפלד היה מהראשונים שהגיעו לזירת האירוע, בעוד אנשי צוות החירום ביישוב נאלצו להודיע לאשתו של פרחי, גננת בשערי תקווה, על מות בעלה. בשערי תקווה, יישוב מעורב של דתיים וחילוניים בן כ-5,500 תושבים, עדיין מתקשים לעכל את מותו של רכז הביטחון. "ליאור היה באמת מלח הארץ, אדם שכל כך הזדהה עם התפקיד שלו ונושא הביטחון היה בנפשו", אמר בלומנפלד, "גם בקרב קהילת רכזי הביטחון ליאור היה ידוע ברמה המקצועית המעולה שלו. הוא היה לוחם ברמ"ח אביריו, בעל כושר גופני יוצא מהכלל וברמה האישית בעל אישיות נדירה וכובשת. הוא היה איש יקר וזהו אובדן גדול ליישוב שלנו".

מכר אחר של פרחי סיפר כי ראה בעבודתו שליחות של ממש. "כל מי שהכיר את ליאור ידע כי עניין הביטחון של היישוב היה כל עולמו. אמרת שערי תקווה, אמרת ליאור. הוא ראה בהגנה על התושבים עבודת קודש אבל עשה את תפקידו בחן רב ובכישרון גדול. מותו היום הוא פיגוע לכל דבר, דריסה מכוונת של איש ביטחון. לצערנו הרב איבדנו היום חבר יקר".

זירת פגע וברח באלקנה. שלומי גבאי
בעל הרכב הדורס, תושב כפר קאסם, יצר קשר עם המשטרה זמן קצר לאחר המקרה בטענה שרכבו נגנב. פינוי זירת התאונה/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully