וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לטרור יהודי: "ישוע קוף" ו-"מגרון" במנזר בלטרון

4.9.2012 / 7:45

כתובות הנאצה רוססו במנזר השתקנים שבעמק איילון ודלת העץ הגדולה בכניסה אליו הוצתה. במשטרה הוקם צוות חקירה מיוחד. החשד: פעולת על רקע פינוי המאחז מגרון לפני יומיים

צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אלמונים הציתו הלילה (שלישי) את דלת הכניסה של מנזר השתקנים בלטרון שבעמק איילון. כמו כן, על קירות המבנה רוססו כתובות נאצה, בהן: "ישוע קוף" (הכוונה לישו הנוצרי - י.א.), שמות המאחזים "מעוז אסתר", "רמת מגרון", ו"ערבות הדדית". ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', הורה להעביר את החקירה, שהחלה במחוז ירושלים, ליאחב"ל (היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה או בינלאומית). מהמשטרה נמסר, כי החשד המרכזי הוא כי מדובר בתגובה ראשונה לפינוי המאחז מגרון ביום ראשון.

נזיר המנזר, האב לואיס, סבור כי המשחיתים הם "מיעוט חזק וצעקני". בשיחה עם וואלה! חדשות אמר הנזיר: "אני בטוח שרוב האנשים במדינה הזו הם אנשים טובים. אנו נזירים שכל חייהם מוקדשים לקיים הבנה לכל האנשים". לדבריו, זוהי הפעם הראשונה שהנזירים נאלצו להתמודד עם סיטואציה מסוג זה. "טוב שהיה לנו מטף לכבות את האש, אחרת אני לא יודע איך זה היה נגמר", אמר. "אני חושב שהפתרון היחיד הוא חינוך. אנו בני אדם וכולנו נבראנו על ידי אותו אלוהים".

פעולת תג מחיר במנזר השתקנים, לטרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
"החוליגנים האלה מקבלים גיבוי ממנהיגים ורבנים שהפכו את ההסתה לביטוי המרכזי של יהדותם". המנזר בלטרון, הבוקר/דרור עינב

"יש לנו שומר שמפטרל בלילה. ב-3:30 הוא עבר כאן ולא ראה כלום. ב-3:40 כומר שישן במבנה שמע רעש, ניסה לפתוח את הדלת ולא הצליח", שחזר. "נזיר נוסף צעק שיש שריפה במנזר ולקח מטף לכבות את האש. ראיתי עשן ולהבות גדולות. אז גם הבחנו בכתובות האלה על בקיר". הוא הוסיף: "אנו פה 122 שנה ופעם ראשונה שקורה לנו דבר כזה. אין לנו סכסוך עם אף אחד ולא היו סימנים שמשהו כזה עומד להתרחש. בלב של מי שעשה את זה יש שנאה וחוסר קבלת אנשים עם אמונה אחרת. אולי הכוונה שלהם להפחיד אותנו ולגרום לנו לעזוב, אבל אני חושב שלמנהיגים יש אחריות גדולה לחנך את האנשים כאן שכולנו שווים וכל זמן שזה לא קורה זה יימשך".

שומר המנזר סיפר: "המציתים הגיעו, ככל הנראה, ממטע זיתים סמוך, שם הגדר נמוכה וניכר שתכננו את המעשה זמן רב לפני כן. עברתי כאן עשר דקות לפני השריפה ולא ראיתי דבר. יכול להיות שהם הבחינו בי וחיכו שאני אלך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פעולת תג מחיר במנזר השתקנים, לטרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
"תג מחיר" ראשון על פינוי מגרון?/דרור עינב

מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, הרב גלעד קריב, שהגיע למקום אמר: "מדובר בחדירה ללב המנזר, ניסיון הצתה ופגיעה בכל היקר לאנשים. כמו מאות אלפי משפחות, זכיתי גם אני להגיע למקום הזה עם ילדיי להציג את סיפורם של הנזירים השתקנים ולחנך אותם לסובלנות דתית. אסור לנו לצייר את המעשה הזה כקבוצה של חוליגנים. קורים פה יותר מדי 'תגי מחיר'. תקיפה של מנזר בלב השפלה היא ההוכחה שלתג מחיר אין גבולות ומי שרוצה לעצום את העיניים ולומר שמדובר בכמה כפרים פלסטיניים מעבר לגדר לא יודע על מה הוא מדבר. עד לרגע הזה, רשויות החוק במדינת ישראל נכשלו בטיפול בתופעה. החוליגנים האלה מקבלים גיבוי ממנהיגים ורבנים שהפכו את ההסתה לביטוי המרכזי של יהדותם".

פעיל הימין הקיצוני, ברוך מרזל, הגיב הבוקר למעשה ומסר כי "אמרנו שפינוי מגרון עלול להצית תבערה וכעס על ידי ציבור שלם שמרגיש ממורמר". הוא הוסיף: "אני מקווה שבעתיד יימנעו הממשלה ובג"ץ מצעדים שרק מגבירים את הקיטוב בעם ומובילים לתגי מחיר".

כבר לאחר פינוי המאחז הביע מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב עמוס יעקב, חשש מעלייה במספר פעולות הטרור היהודי בתגובה לפינוי. "הפיקוד והמשטרה ערוכים, לא רק בגלל מגרון. אנו חווים 'תג מחיר' אחרי פינויים, ולכן זה לא משהו מיוחד. אני מניח שתהיה התגברות של אירועי 'תג מחיר', וקיימת היערכות גם לכך", ציין ניצב יעקב.

פעולת תג מחיר במנזר השתקנים, לטרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
מנזר השתקנים בלטרון, הבוקר/דרור עינב

מנזר השתקנים, או בשמו המלא "מנזר גבירתנו של שבעת המכאובים", הוא מנזר המאוכלס בגברים והוא שוכן בלטרון, בקצה הדרום-מזרחי של עמק איילון. במנזר מתגוררים כ-20 נזירים מעל גיל 21. הנזירים ממעיטים בדיבור ולכן הודבק למנזר הכינוי המפורסם. בעבר נהגו הנזירים לשוחח רק בעת התפילה עצמה, אך כיום אין הגבלה לשיחות בין הנזירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully