וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: התעלל מינית בבת זוגו וסירסר בה יחד עם אביו

28.8.2012 / 23:42

על פי החשד, בבית בושת שניהלו שלושה תושבי בת ים, בהם אב ובנו, אולצה זוגתו של הבן לקיים יחסי מין תמורת תשלום, ולהעביר לו את שכרה. "מזכיר את נשותיו של גואל רצון"

חשד למקרה של סחר בנשים בתל אביב: שלושה תושבי בת ים, בהם אב ובנו, נעצרו היום (שלישי) בחשד שבמשך מספר חודשים החזיקו בתנאי עבדות את בת הזוג של הבן, וסרסרו בה. על פי החשד, השלושה ניהלו בשותפות בית בושת ברחוב יצחק שדה בתל אביב, בו אילצו את האישה, בשנות ה-20 לחייה, לעסוק בזנות ולהעביר אליהם את שכרה. חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב מציינים כי המקרה הזכיר להם את פרשת גואל רצון, בשל השליטה המוחלטת בחייה של האישה.

שלושת החשודים הובאו אחר הצהריים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב, והכחישו את העבירות המיוחסות להם. לפני הדיון, סיפרה קרובת משפחה של שניים מהם לוואלה! חדשות כי "גיסי (בן הזוג החשוד – מ.ש.) יצא עם בחורה שעוסקת בזנות ופיתתה אותו. היא נכנסה ממנו להריון ומפילה עליו תיקים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד החשודים מובא להארכת מעצרו, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעצרם של שניים מהחשודים, בן הזוג וחשוד נוסף, הוארך בחמישה ימים והאב שוחרר למעצר בית. סנגורו של החשוד שנשאר במעצר, עורך הדין ניר אלפסה מהסנגוריה הציבורית, אמר בעקבות ההחלטה לוואלה חדשות כי "בית המשפט הביע דעתו כי הראיות נגד מרשי מתמצות בסיוע לעבירות הסחר של החשוד הנוסף כלפי בת זוגו, ובכל זאת האריך את המעצר. מהות החקירה – העסקתה הדרקונית של הקורבן לכאורה בתנאי עבדות – לא רלוונטית למרשי, ואני מאמין שבירור מעמיק יותר יוביל לשחרורו".

הפרשה הנוכחית מכונה בפי המשטרה "סחר פנים", וביחידה המרכזית תל אביב מציינים כי תופעת יבוא נשים ממדינות זרות במטרה לסחור בהן לצורך עיסוק בזנות ירדה משמעותית, וכי "ההצלחות בחקירות הללו סייעו במידה משמעותית לעליית המדרג של מדינת ישראל לרמה הגבוהה ביותר של מדינה הנלחמת בתופעה".

"האישה נשלטה באמצעות אלימות פיזית, מינית ורגשית"

תחילת הפרשה הנוכחית בפשיטה שערכו בלשי מפלג מוסר של מחוז תל אביב על בית הבושת באפריל האחרון. הבנות שעבדו במקום סיפרו לבלשים כי בעלי העסק הם הבן החשוד ובת זוגתו. בחקירתה סיפרה האישה כי המקום נרשם על שמה בעל כורחה. "זה הדליק אצלנו נורה אדומה בנוגע לסחר", סיפר רב-פקד אדי פלינר, ראש מחלק תשאול ביחידה המרכזית.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד החשודים מובא להארכת מעצרו, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי רב-פקד פלינר, "מהעדות שגבינו מהאישה עלה כי בן זוגה מאלץ אותה לעסוק בזנות, לפעמים עם עשרות לקוחות ביום, במשך שעות רבות. את האתנן שקיבלה מהקליינטים הכריח אותה להעביר אליו ואל שני החשודים הנוספים". לדבריו, "בן הזוג שלט בחייה באמצעות אלימות פיזית, מינית ורגשית, ואף ביצע בה מעשה אונס. במהלך היכרותם האישה אף נכנסה להריון, מה ששימש נקודת תורפה עבורה ואילץ אותה להמשיך לעבוד עבורם".

בעקבות העדות החלה בימ"ר חקירה סמויה, בשיתוף מחלק מוסר, במסגרתה נאספו ראיות המאששות, לכאורה, את עדותה של האישה, שהביאו למעצר שלושת החשודים. בן הזוג של האישה מרצה בימים אלה עונש של שמונה חודשי מאסר לאחר שהורשע בתקיפתה.

"המשטרה בישראל - מהמובילות במלחמה בסחר בנשים"

"מדובר במקרה קלאסי של קרבן, המזכיר את נשותיו של גואל רצון", ציין רב פקד פלינר. "החשודים עשו הכל כדי להגיע למצב של שליטה מוחלטת בקורבן וניצולה. נדיר שנשים כאלה פונות למשטרה, וגם במקרה הזה – אנחנו חשפנו את הסיפור, ולא האישה הגיעה אלינו".

רב פקד פלינר שפך אור על תופעת הסחר בנשים ואמר כי "המשטרה בישראל היא בין המובילות בעולם במלחמה בתחום. מחלקת המדינה של ארצות הברית מדרגת מדי שנה את המדינות השונות מבחינת המלחמה בתופעה, וישראל דורגה השנה במקום גבוה. סחר פנים הוא אמנם תופעה שולית יחסית בארץ, אך לצערי העבריינים מוצאים דרכים חדשות לסחור בנשים לצורך זנות".

גם מפקד הימ"ר, ניצב משנה גדי אשד, הביע סיפוק מהמעצר וציין כי "החקירה הזאת מצטרפת לסדרה ארוכה של חקירות בנושא הסחר בנשים, סרסרות בתנאים חמורים, העסקה בתנאי עושק ועבדות. ההצלחות בחקירות הללו סייעו במידה משמעותית בעליית המדרג של מדינת ישראל לרמה הגבוהה ביותר של מדינה הנלחמת בתופעה. זאת הפעם הראשונה מזה עשר שנים שמדינת ישראל הגיעה לרמה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully