וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו ברחבי הארץ: "כולנו משה סילמן"

בירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע נערכו הפגנות הזדהות עם מי שהצית עצמו על רקע מצוקה. 3 נעצרו. בתל אביב נזרקו ביצים על חלונות הביטוח הלאומי, ונחסם נתיב באיילון

צילום: דניאל בוק, ערן גילווארג עריכה: מיכאל ברגמן, טל רזניק

כ-1,000 מפגינים התאספו אמש (ראשון) מחוץ לקריית הממשלה בתל אביב, על רקע ניסיון ההתאבדות של משה סילמן שהצית עצמו בהפגנה שלשום, ואשר מצבו מוסיף להיות קשה. במהלך העצרת הוקרא מכתבו של סילמן, כאשר הקהל חוזר על כל משפט, ולאחר מכן צעדו המפגינים לכיוון המוסד לביטוח לאומי, שם המשיכו לקרוא להתפטרותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. חלק מהמפגינים אף השליכו ביצים ודפקו על חלונות המקום, תוך כדי קריאות: "כולנו כאן משה סילמן".

הפגנות נוספות התקיימו בירושלים, לשם הגיעו עשרות בני אדם, בבאר שבע ובחיפה, שם הפגינו כ-40 בני אדם ברחבת האודיטוריום. בירושלים עצרה המשטרה שלושה מפגינים לאחר שכמה עשרות מהם ניסו לחסום את הכביש סמוך לכיכר פריז. בתל אביב חסמו המפגינים נתיב בנתיבי איילון לכיוון צפון והחלו לצעוד עליו.

מפגינים חוסמים את נתיבי איילון בתל אביב. דרור עינב, דרור עינב
"כולנו כאן משה סילמן". המפגינים חוסמים נתיב באיילון/דרור עינב, דרור עינב

"משה סילמן זעק את זעקתם של אלפי אנשים בארץ", כתבו מארגני ההפגנה בתל אביב, שהתקיימה בקריית הממשלה ובגין בעיר, שהוסיפו בקשה להמעיט בה בפרסום מפלגתי, שכן היא "הפגנת זעם אזרחית פתוחה לכולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנת הזדהות עם משה סילמן שהצית את עצמו בתל אביב , יולי 2012. דרור עינב
"זעקתם של אלפי אנשים בארץ". תל אביב, הערב/דרור עינב

לדבריהם, סילמן זעק את זעקתם של "אלפי אנשים שחברות 'ציבוריות', שאינן שייכות באמת לציבור, מתעללות בהם; אנשים שהביטוח הלאומי ומשרד השיכון רומסים את זכויותיהם, אנשים שההוצאה לפועל משפילה אותם ודורסת אותם. אלפי נשים וגברים הנאבקים יום-יום על הזכות לחיות בכבוד, על הזכות לקורת גג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully