וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת החשבוניות הפיקטיביות: שירזי שוחרר לביתו

גלעד גרוסמן

15.7.2012 / 18:33

הפרקליטות התנגדה לשחרורו של ריקו שירזי, המואשם בהלבנת הון ואיומים, מחשש שיטיל אימה על העדים נגדו. "עד המדינה לא הוטרד כלל בחודשים האחרונים", נימק השופט את החלטתו

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום (ראשון) לשחרר למעצר בית את ריקו שירזי, הנאשם בביצוע עבירות של הלבנת הון, עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים ובאיומים. הפרקליטות התנגדה לשחרורו של שירזי, שהיה עצור מאז שנחשפה פרשת החשבוניות הפיקטיביות, מחשש שיטיל אימה על העדים במשפטו. בית המשפט עיכב את השחרור ביומיים כדי לאפשר לאנשי הפרקליטות להגיש ערעור על כך.

מכתב האישום שהוגש נגד שירזי בנובמבר 2011 עולה כי שירזי ואחרים הוציאו חשבוניות פיקטיביות על סך של למעלה מ-25 מיליון שקלים, כאשר שירזי עצמו התחמק מתשלום מס על הכנסותיו במע"מ בסכום של 3.5 מיליון שקלים. ברשות המסים ייחסו לשירזי עבירות של הלבנת הון ביותר מ-14.5 מיליון שקלים. כתב האישום מציין שורה של הלוואות במאות אלפי שקלים, שניתנו לחברות שונות, עליהן שירזי לא דיווח ולא שילם מס.

הגשת כתב אישום נגד ריקו שירזי, נובמבר 2011. קובי אליהו
"לא צריכים לתת פרס לשירזי". ריקו שירזי עם פרקליטו, עו"ד משה שרמן/קובי אליהו

בית המשפט החליט ששירזי יישאר במעצר עד תום מתן העדות של עד המדינה בפרשה, מחשש שינסה לפגוע בו. פרקליטיו של שירזי, עורכי הדין משה שרמן, ליה פלוס ושלמה בן-אריה, ביקשו היום להורות על שחרורו של שירזי. עו"ד בן-אריה ציין בדיון כי בכתב האישום מופיעים 167 עדים, ועד היום שישה בלבד העידו. הפרקליט טען בנוסף כי לא נקבעו תאריכים לשמיעת שאר העדויות.

התובעים במשפט, עורכי הדין אורי שפיגל וליאת בכור, התנגדו לבקשה, בטענה כי אחד העדים שסיים את עדותו, אמר בחקירה במשטרה כי הוא חושש לחייו ולחיי בני משפחתו. העד סירב תחילה להגיע לפגישות שקבעו עמו אנשי הפרקליטות, ובית המשפט אף הכריז עליו כעד עוין. במהלך החקירה הוא אמר לשוטרים: "לא על חשבוני תגישו כתב אישום נגד ריקו. לא על חשבוני ועל חשבון הילדים שלי".

רומן רוזנבלום, עד נוסף במשפט, סיפר כי שכר שירותי שומר ראש לאחר שהבחין במכונית שעקבה אחריו כמה פעמים, סמוך לביתו. בדיון בבית המשפט אמר רוזנבלום: "יש לי ילדים ומשפחה. אני רועד מריקו. אני לא מתבייש להגיד את זה, אני רועד מפניו". לטענת התביעה, מעצר בית לא יכול להפחית את החשש מפני שירזי. "לא צריכים לתת פרס למבקש (ריקו שירזי - ג.ג)", אמרו אנשי הפרקליטות בדיון היום.

השופט: "עד המדינה המציא את שיטת גביית החובות"

השופט ציון קפאח, שהורה על שחרורו של שירזי, דחה את טענות הפרקליטות. על עד המדינה אמר השופט כי יש לו "אויבים כחול אשר על שפת הים... נושים אשר אף נקטו נגדו ונגד בני משפחתו אלימות קשה". הוא הוסיף כי העד הוא זה שהמציא את שיטת גביית החובות המיוחסת לשירזי, ובלי עזרתו אין חשש ששירזי יחזור על מעשיו. ביחס לאיומים קבע השופט כי לא בוצעה חקירה לגביהם, ולכן ההערכה שהדברים נעשו מטעמו של שירזי "אינה ברורה כלל ועיקר".

לדבריו, אם שירזי היה רוצה לאיים על מי מהעדים, הוא היה מנסה להלך אימים דווקא על עד המדינה ובני משפחתו. "עד המדינה, שהוא הבריח התיכון בראיות התביעה, לא הוטרד כלל בחודשים האחרונים. לא נעשתה כל פנייה לבני משפחתו, והדעת נותנת שלו הייתה כוונה לסכל את ההליך המשפטי, היה צריך לפתוח דווקא בנקודות התורפה של עד המדינה, והם בני המשפחה", כתב בהחלטתו. "אני ער לחששות התביעה, אולם יש לזכור כי המוניטין לכשעצמו לא צריך להוות עילה להארכת המעצר". השופט קפאח הורה לשחרר את שירזי בערבויות כספיות בסך 1.5 מיליון שקל. "אנו שמחים על החלטת השחרור ומברכים עליה", אמרה עורכת דין ליה פלוס, "אם כי לטעמנו היא ניתנה באיחור מה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully