וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב המרכז נחקר: "הודה בפייסבוק שהונה שופט"

גלעד גרוסמן

22.6.2012 / 0:02

החקירה נפתחה לאחרונה נגד זוהר זוארץ, שהורשע בהשחתת מקרקעין, לאחר שריסס כתובות "תג מחיר" על סניף שופרסל בפתח תקווה. הוא כתב באתר ששיקר כדי "להציל את התחת" של עצמו

המשטרה פתחה לאחרונה בחקירה יוצאת דופן נגד תושב פתח תקווה וצעירה נוספת, בחשד לשיבוש הליכי משפט. זאת, לאחר שעל פי החשד, הודה החשוד בפייסבוק בכך ששיקר בדיון בית המשפט כדי "להציל את התחת" של עצמו.

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד זוהר זוארץ, ספר בן 28, בו נטען כי ריסס כתובות נאצה נגד ערבים על קירות של סניף "שופרסל דיל" בפתח תקווה בתחילת חודש מרץ השנה. זאת כמחאה על כך שהרשת מעסיקה עובדים מהמגזר הערבי. בין השאר, הוא הואשם בכך שריסס על הקירות "רצח לערבים ולשמאלנים", "תג מחיר", "מוחמד חזיר" ו"כהנא צדק". בתחילת החודש שעבר הורשע זוארץ במסגרת הסדר טיעון בין השאר בעבירה של השחתת פני מקרקעין.

"אני רק רוצה להגיד שבאמת אני יודע שעשיתי טעות מאוד גדולה ועד לאותו רגע שהשוטרים נכנסו למספרה לא נפל לי האסימון כמה חמורים הדברים האלה", אמר זוארץ בדיון בטיעונים לעונש שהתקיים כשבועיים לאחר מכן. "לא הייתי יכול לראות אותם כעבירות בכלל. אני באמת מצטער, לא בשביל בית המשפט", אמר. הוא הוסיף כי הוא "מספר מכל הגזעים, מכל המקומות, לא פוסל אף אחד". לדיון התייצבה גם אם בנו של זוארץ, אותו הוא פגש לראשונה ביום שבו הוא נעצר. "הוא עדיין בתהליכים, עדיין עושה עם עצמו עבודה עצמית כדי להשתנות, כדי להיות אבא טוב לילד, באמת", סיפרה לשופטת. "אנחנו נלך לייעוץ זוגי, נראה איך אנחנו בונים את הקשר שלנו מחדש. בעזרת השם נקים בית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טוב הגיע הזמן לגלות את הסוד הגדול! אין לי באמת ילד ואין חתונה ושום כלום חח - הכל היה סיפור כיסוי שהצליח להציל לי את התחת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

התפנית בסיפור חלה כשבועיים לאחר הדיון. אז הגיע לידי הפרקליטות תצלום שנטען שהוא עותק של עמוד הפייסבוק של זוארץ, ובו נכתב: "טוב הגיע הזמן לגלות את הסוד הגדול! אין לי באמת ילד ואין חתונה ושום כלום חח - הכל היה סיפור כיסוי שהצליח להציל לי את התחת... מי שצריך לדעת מעבר יידע כבר". יצוין כי ההודעה, אם אכן היא מקורית, נמחקה כעבור זמן קצר. כמו כן, זוארץ, שאמר שהבין את חומרת מעשיו ואינו פוסל אף אדם, מוגדר בפרופיל הפייסבוק על שמו כימני קיצוני, שהציטוטים האהובים עליו הם, בין השאר, "שמאלנים = אנטישמים", ו"מוות לכל הערבים, תינוקות גברים נשים וילדים - לשרוף את כולם".

בדיון שנערך השבוע בנוגע לערבים שיפקחו על זוארץ במהלך מעצר הבית בו הוא נמצא, התנגדה הפרקליטות להוספת אם הילד כמפקחת, והודיעה לשופט כי מתנהלת חקירה נגד בת הזוג בנוגע להצהרותיה בבית המשפט. זוארץ, כך נודע, נחקר גם הוא. מנגד, פרקליטו של זוארץ, עו"ד אהרון רוזה, טען כי בני הזוג כבר קבעו תאריך לחתונה וכי השניים הביאו עמם לדיון רב, מכיוון שמשם הם ממשיכים לרבנות בתל אביב.

אולם, השופט נחום שטרנליכט לא השתכנע מהדברים, וקבע כי בת הזוג אינה יכולה להיות מפקחת. "מדובר בבחורה שאין מחלוקת כי היא מקיימת קשר כלשהוא עם המבקש, אלא שמדבריו של המבקש עצמו בחקירתו במשטרה עולה מערכת יחסים מוזרה ומשונה, כאשר מחד, נקבע תאריך לחתונה ומאידך, מתקוטטים בני הזוג מעל דפי הפייסבוק, כאשר המבקש מפרסם כי כלל היא לא בת זוגו", כתב השופט בהחלטתו. הוא הוסיף כי מסוכנותו של זוארץ גוברת לנוכח "המניפולטיביות העולה מחקירתו במשטרה בעניין הקשר" עם בת הזוג.

פרקליטו של זוארץ, עו"ד אהרון רוזה, מסר בתגובה כי "זוארץ מסר את גרסתו בחקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully