וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים ברצח בלב תל אביב: "רק ניסינו לסייע לנדקר"

4.6.2012 / 18:41

החשוד העיקרי ברצח חסר הבית בתל אביב הודה בדקירה ושיחזר את המעשה ומעצרו הוארך בשבוע. מעצר שני החשודים האחרים, המכחישים את מעורבותם, הוארך בשלושה ימים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן)

התפתחות בחקירת הרצח ברחוב פינסקר בתל אביב אמש: לדברי המשטרה, החשוד העיקרי בביצוע המעשה הודה בדקירתו למוות של חסר הבית ואף שחזר את האירוע. על פי החשד, סיבת הדקירה היא סכסוך בין החשוד לנדקר. מעצרם של שלושת החשודים הוארך בצהריים (שני) בבית משפט השלום בתל אביב. מעצרו של החשוד העיקרי הוארך בשבוע ואילו מעצרם של שני החשודים האחרים הוארך בשלושה ימים. שלושת החשודים הינם דרי רחוב בגילאים 42, 32 ו-28. כמו כן, התירה המשטרה לפרסם את שמו של הנרצח: מדובר בדימיטרי דיחנה, בן 50.

סנגורו של החשוד העיקרי, עו"ד גיא עין צבי מהסנגוריה הציבורית, טען בדיון כי מרשו לא התכוון לרצוח את דיחנה, ומסר כי "נסיבות האירוע לא ברורות בשלב זה, אולם יחד עם זאת, ברור שלא מדובר ברצח". לדבריו, "הייתה דקירה אחת ברגל. לאחר שמרשי הבחין בכך, עשה ככל שביכולתו על מנת לסייע לנדקר, דאג להזעיק כוחות הצלה ואף ניסה לעצור את הדם".

"בסך הכל גילו אזרחות טובה"

שני החשודים הנוספים הכחישו את מעורבותם באירוע. אחד מהם טען בדיון בבית המשפט כי לא זו בלבד שלא היה מעורב ברצח, אלא אף הזעיק את מגן דוד אדום והוריד את דיחנה לרחוב כדי להקל על כוחות ההצלה. שני החשודים טענו כי מצאו את עצמם עצורים רק משום שניסו לעזור לנדקר.

"מדובר במעצר שווא, כל חטאם היה שסייעו לנדקר", כך ציינו פרקליטיהם של שני החשודים, עורך הדין ישר יעקובי מהסנגוריה הציבורית, ועורך הדין ארי שמאי. עו"ד שמאי הוסיף בדיון: "אילו לא היה מדובר באנשים מהרובד הזה של האוכלוסייה, אילו היה מדובר בסטודנטים ששירתו בפלס"ר, לא היו עוצרים אותם. הם בסך הכל גילו אזרחות טובה". השופטת מעיין בן ארי הסכימה כי "יש מקום להבחין בין עוצמת החשדות על כל אחד מהחשודים, ועל המשטרה לבחון את מידת מעורבותם". לפיכך, האריכה השופטת את מעצרם בשלושה ימים בלבד.

גופתו של דיחנה נמצאה אמש בחצר בית ברחוב פינסקר בתל אביב, בסמוך לכיכר דיזנגוף, כשעליה סימני דקירה בפלג הגוף התחתון, וניכר כי הוא איבד דם רב בטרם מת. פרמדיקים של מגן דוד אדום ביצעו בו פעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחזור רצח חסר הבית בתל אביב. יותם רונן
אחד החשודים שהודה בדקירה משחזר את הרצח/יותם רונן

שניים מהחשודים נעצרו במעורבות במעשה מיד לאחר התקרית, וחשוד שלישי נעצר במהלך הלילה. מבדיקה ראשונית של האירוע עולה כי קטטה בין החשודים החלה בחדר המדרגות של הבניין, והסתיימה בחצר הבית - שם נמצאה הגופה.

תת-ניצב יורם אוחיון, מפקד מרחב ירקון, סיפר כי "בסביבות השעה 21:50 קיבלנו שתי קריאות למוקד 100 של המשטרה. קריאה אחת אזרחית שנשמעה צועקת 'יש לו סכין' וקריאה שנייה על אנשים שנראו גוררים אדם פצוע ברחוב". לדבריו, "אנחנו מבינים מחקירה ראשונית שהייתה קטטה בין חבורה של פאנקיסטים לשעבר, אשר היו דרי רחוב. החקירה נמצאת בשלבים ראשוניים. כרגע מבצעים פעולות נוספות בניסיון לקבל את התמונה המלאה".

לדברי עדויות של צעירים בכיכר דיזנגוף, הקרבן גר בבניין נטוש ביחד עם אחד מהחשודים ברצח, במשך מספר שנים. "הוא אמן, אנחנו לא יודעים מה קרה ביניהם", אמרה צעירה אחת. היא הוסיפה כי החשוד השני הגיע הערב לבקר את השניים, אך ציינה כי "לא ידענו על סכסוך, לא שמענו צעקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully