וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לירות בכל מסתנן שינסה לחצות את הגדר בדרום"

פנחס וולף וענת שלו

3.6.2012 / 16:00

ח"כ אריה אלדד התבטא באופן שנוי במחלוקת במהלך סיור של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת לאורך הגדר; מהיום - כל אזרח זר שיגיע לישראל ייכלא עד לתקופה של שלוש שנות מאסר

בסיור של ועדת החוץ והביטחון לאורך הגדר בדרום הארץ, אמר היום (ראשון) ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) כי "המבצע ההנדסי העצום הזה, מרשים ככל שיהיה, לא יצליח לבלום את שיטפון המסתננים אם צה"ל לא יקבל הוראה בכתב מהדרג המדיני, חתומה בידי היועץ המשפטי לממשלה, כי כל מי שמנסה לחצות את הגדר יירה. וכל מי שמצליח לחצות - יהיה בכלא עד לגירושו, גם אם זה יארך שנים רבות".

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת רוני בראון (קדימה) אמר במהלך הסיור כי הנחיות הדרג המדיני לצה"ל באשר לטיפול במסתננים שמבריחים את הגבול לישראל אינן ברורות וקרא להפנות את האשמה לדרג המדיני ולא לצבא. בראון הוסיף כי לוח הזמנים לסיום בניית הגדר צפוי להתקצר בשנה וחצי ממה שהעריכו בתחילה וכי לאחר שבנייתה תושלם, כמות המסתננים לישראל תרד משמעותית. ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) אמר כי "הגדר שראינו היום הייתה צריכה להיבנות כבר מלפני שלוש שנים. פרט למסתננים חייבים להפנים שבסיני מתפתח איום טרור של ממש".

בתוך כך, החל מהיום מתחילה רשות ההגירה והאוכלוסין ליישם את התיקון לחוק ההסתננות שחוקק בחודש ינואר האחרון באשר למסתננים חדשים המגיעים לארץ, ולכן היא תכלא כל מסתנן המגיע לגבולות המדינה או חוצה אותם. על פי התיקון, תקופת המאסר יכולה להימשך עד לשלוש שנים. תחילת יישום תיקון החוק התפרסמה תוך כדי פגישתם של שר הפנים, אלי ישי, ושגריר אריתריאה בישראל, טספמרים טקסטה דבס, היום בצהריים בה אמר בין היתר כי "ישראל אינה יכולה להוות יותר יעד למסתננים. יש למצוא פתרון שיבטיח את כבודם אך בד בבד ישמור על ישראל כביתו של העם היהודי".

סוגיית הזרים - סיקור מיוחד לוואלה! חדשות

אריה אלדד בעתירה נגד פרס נובמבר 2009. עומר מירון
"כל מי שמצליח לחצות - יהיה בכלא עד לגירושו, גם אם זה יארך שנים רבות", ח"כ אריה אלדד/עומר מירון

כזכור, ישי התבטא בחודש האחרון מספר פעמים הן כנגד הזרים והפליטים השוהים כבר בארץ והן נגד אלו המגיעים מדי יום מהגבול עם מצרים, והורה לרשות ההגירה והאוכלוסין להחמיר את הצעדים הננקטים נגדם. כמו כן הורה שר הפנים לכלוא את הפליטים הנמצאים כבר בארץ באישור, אך זאת ללא ביסוס משפטי - שכן העתירה נגד גירושם של הפליטים עדיין נדונה בבית המשפט העליון.

האזרחים הזרים אשר ייתפסו יועברו למתקן סהרונים, בו יש כ-5,000 מקומות. כמו כן, בקרוב ייבנה מתקן כליאה גדול נוסף שנועד לאכסן כ- עשרת אלפים איש. כל מי שלא יקבל אשרת שהייה בישראל ייכלא במתקן. יש לציין שאזרחי סודן ואריתראה זכאים אוטומטית להגנה בינלאומית עקב מעמדם כפליטים, ועובדה זאת מזכה אותם באשרת שהייה.

"צעד גדול לעבר החושך"

במוקד הסיוע לעובדים זרים אמרו מילים קשות על יישום תיקון החוק: "זה נגד אמנת הפליטים של האו"ם. לידתו של החוק בחטא וגם אכיפתו הם רגעים חשוכים למדינת ישראל. במקום לקיים מדיניות מושכלת, שכוללת בדיקה פרטנית של בקשות המקלט, הענקת מעמד פליט והזכויות הנובעות מכך למי שראוי לזה - כפי שעושים בכל מקום - המדינה מחליטה ללכת על טקטיקה של התייחסות לפליטים – בהם נשים וילדים – כאל פושעים, רק כי ברחו ממעשי רצח עם ואונס ועוד מעשים נוראיים וניסו להציל את חייהם וחיי משפחתם. נבחן את המשך התנהלותנו בנושא ואת האפשרות לפנות לערכאות משפטיות".

אחת המתנדבות במוקד הסיוע לעובדים זרים אף אמרה כי "מיום ליום התחושה היא שהמצב מחמיר. נכון, יש בעיה וצריך לשלוט בכמות האנשים שנכנסים אבל למה לכלוא אותם, מה פשעם? למה לא נאבקים במי שצריך, במי שמביא אותם, במבריחים? כדי לזכות ברווחים פוליטיים משחקים פה בחיים של אנשים, בשר ודם, שפשעם היחיד הוא שנולדו במקום הלא נכון, עם צבע העור, מסתבר, הלא נכון. אנחנו צועדים עוד צעד גדול היום לעבר החושך".

לפניות לכתב פנחס וולף: pinhaswolf@walla.co.il
לפניות לכתבת ענת שלו: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully