וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 שנים על סחר בנשים: "עבירות בהיקף חסר תקדים"

גלעד גרוסמן

10.5.2012 / 15:00

רמי סבן, שעמד בראש רשת סחר בינלאומית בנשים למטרות זנות, חויב במתן פיצוי של 15 אלף שקלים לכל אחת מ-13 קורבנותיו. השופטים: "לא לקח אחריות על מעשיו"

ספק 500

(צילום: נועם אשל, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) 18 שנות מאסר בפועל ושבעה חודשים נוספים על רמי סבן, שעמד בראש רשת סחר בינלאומית בנשים למטרות זנות. הוא חויב בפיצוי המתלוננות ב-15 אלף שקלים לכל אחת מ-13 הנשים.

בית המשפט גזר את עונשם גם של שותפיו של סבן לעבירות, הכוללות סעיפים של סחר בבני אדם והבאת הנשים לזנות. על שמואל מלכה נגזרו שלוש שנות מאסר, על דוד מוראידי עשר שנות מאסר, ועל אחיו של דוד, קובי מוראידי, נגזרו שש שנות מאסר. השלושה יפצו גם הם את המתלוננות בעשרות אלפי שקלים.

רמי סבן נאשם שהבריח אלפי נשים לישראל, מאי 2012. דרור עינב
סבן היום בבית המשפט/דרור עינב

השופטים, חאלד כבוב, דפנה אבניאלי וציון קפאח, ציינו בגזר הדין כי מדובר במסכת ארוכת שנים, שבה החבורה המגובשת של הנאשמים הביאה את המתלוננות לעזוב את מקום מגוריהן בחו"ל בתואנות והבטחות שווא, ייבאה אותן לבתי בושת בארץ לשם עיסוק בזנות, תוך הטלת מורא עליהן. לנשים, שהועזקו בתנאי עבדות, הועבר תשלום מזערי, כשהנאשמים שלשלו לכיסם את סכומי הכסף.

"פעילות הסחר בנשים הורידה אותן מדרגת צלם אדם", נאמר בגזר הדין. "במקרה שלפנינו על בית המשפט להטיל עונש משמעותי על עבירותיו של סבן, עבירות בהיקף שטרם נראה במחוזותינו. בכל התקדימים שהובאו לפנינו לא מצאנו מקרה דומה בחומרתו, הנאשם לא נטל אחריות למעשיו".

יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים בכנסת, ח"כ אורית זוארץ, אמרה בעקבות ההחלטה כי "מיצוי הדין עם האיש האחראי לפרשת הסרסרות הגדולה מעביר מסר נחרץ ומצטרף לשורת החלטות של הפרקליטות ושל בתי המשפט, שמתבססים על החקיקה שקודמה בשנים האחרונות. מדינת ישראל הכריזה על מלחמת חורמה בסחר בנשים, ובתי המשפט הוכיחו לאחרונה שגם הם מצטרפים לשינוי הגדול שהוביל משרד המשפטים. הרגישות והמודעות לנושא, שהיו בשפל עד לפני כמה שנים והשתנו בשנתיים האחרונות באים כעת לידי ביטוי הן בעבודת המשטרה, הן בגישת הפרקליטות והן בבתי המשפט. ישראל מצטרפת בכך למדינות העומדות בחזית המאבק הבלתי מתפשר בסחר בנשים".

עוד בנושא
חמישה בני אדם הורשעו בסחר בנשים ובסרסרות
חשד: סחרו בנשים ואילצו אותן לעסוק בזנות
אישה שהובאה לארץ ואולצה לעבוד בזנות תפוצה

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully