וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של מג'די חלבי: "עודכנו, חיים בין ייאוש לתקווה"

קובי דוד וגלעד גרוסמן

23.4.2012 / 10:00

משפחתו של החייל הנעדר שמיקום גופת בנם אמור להתקבל בשל הסכם חנינה עם שני אסירים, קיבלה מידע על ההתפתחות בפרשה. האב: "עצוב ששיחת טלפון אחת יכולה לגאול אותי מכאבי"

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארד, עריכה: יאיר דניאל)

אחרי שהפרקליטות חתמה על הסכם עם שני אסירים לפיו הם יקבלו חנינה בתמורה לכך שיחשפו את מיקום גופתו של החייל הנעדר, מג'די חלבי, הגיב הבוקר (שני) אביו להתפתחות במקרה של בנו. האב, נזמי חלבי, סיפר לוואלה! חדשות כי מהרגע שבו צלצל הטלפון שהודיע לו על ההסכם, הוא מתקשה לנהל חיי שגרה רגילים. "זה גרם לי לסערה גדולה בתוכי ובתוך משפחתי". סיפר האב בכאב. "אנחנו חיים בין ייאוש לתקווה, וכל הזמן מתפללים לטוב. זה עצוב לי לדעת ששיחת טלפון אחת יכולה לגאול אותי מכאבי".

לדבריו, לא מדובר באירוע מכונן שזר למשפחתו, אלא בעוד ספקולציה סביב מצבו של בנו הנעדר. בדומה לטלפון החשאי שקיבל אתמול בשעות הצהריים, קיבל בעבר שיחות מספר פעמים בשנים האחרונות. לפני כשנתיים קיבל האב שיחה בהולה שגרמה לו לצפייה דרוכה לקבל את בנו בחזרה. שני אסירים ביטחוניים מכלא דמון יצרו עימו קשר דרך טלפון ציבורי וטענו כי הם יודעים איפה בנו מוחזק, ואף מוכנים לספר את הכל בתנאי שכוחות הביטחון יקלו עימם. עם זאת, בחקירה החשאית עלה כי השניים אינם דוברים אמת.

על הסכם עם האסירים שנחתם אמר האב: "אני רוצה להאמין שלא מדובר בבן שלי, והוא יחזור אלינו בריא ושלם. זו לא הפעם הראשונה שאני מקבל טלפון כזה, אני מצפה לקבל טלפון בו יגידו לי בביטחון כי הבן שלי חי".

עיכוב בעסקה בגלל דרישות חדשות של האסיר

עסקת מתן החנינה תמורת מציאת גופת החייל הנעדר מבוססת על עדותו של אסיר עולם בשם משה מרדכי, תושב טבריה בן 44, שהורשע לפני ארבע שנים בשני מקרי רצח. מרדכי, שנידון לשני מאסרי עולם, מערער כעת על הרשעתו. הוא הסכים לספק מידע לשני אסירים נוספים, עמוס נחום ואליאס דאלי, על מקום קבורתו של נעדר ישראלי, ובתמורה הם יסייעו לו במימון עורך דין פרטי.

מרדכי הורשע לפני ארבע שנים ברציחתם של יעקב להב ורמי מוקטרן ב-2004. הוא ביקש לשכור עורך דין פרטי, אולם לא היה יכול להרשות זאת לעצמו. לכן לפני מספר חודשים הגיע להסכם עם נחום, לפיו ימסור לו מידע על מקום קבורתו של הנעדר, בתמורה לסיוע. מרדכי טוען כי היה עד לקבורתו של הנעדר, כפי הנראה בצפון הארץ.

נחום, רוצח שמרצה כבר 22 שנות מאסר ואשר עונשו נקצב ל-32 שנות מאסר, ודאלי, סוחר סמים שריצה כבר את מרבית 16 שנות המאסר שנגזרו עליו, הגיעו להסכם עם המדינה, לפיו יספקו את המידע על מיקום הגופה, בתמורה לקבלת חנינה.

נחום הורשע ברצח של יצחק ימין, ירקן מרמת-גן, ב-1990. מגזר הדין עלה כי השניים נסעו יחד בבני ברק, ושם הוא ירה בו. דאלי הורשע במעורבות ברשת בינלאומית של סחר בסמים, שייבאה לישראל עשרות קילוגרמים של קוקאין מדרום אמריקה. במסגרת ההסכם יוותרו לו גם על קנס של מאה אלפי שקלים שנגזר עליו.

ההסכם גובש בין פרקליטם, עו"ד בועז קניג, לבין ראש מחלקת חנינות במשרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, הנשיא שמעון פרס ושר המשפטים יעקב נאמן חתמו על החנינה, אולם התנאי לכך היא מציאת הגופה וכן הוכחה שהשניים לא היו מעורבים ברצח. אולם, העסקה טרם יצאה לפועל מכיוון שמרדכי מציג לאחרונה שורה של דרישות חדשות, כולל קבלת סכום כסף תמורת המידע.

עוד בנושא
הסכם עם שני אסירי עולם: חנינה בתמורה לגופת נעדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully