וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב התלונן: "לא נותנים לי להיפגש עם עורכי דין"

22.4.2012 / 17:19

הנשיא לשעבר שהורשע באונס הגיש תלונה רשמית לשירות בתי הסוהר בה טען כי בשל סירובו ללבוש מדי אסיר, נמנע ממנו המפגש עם עורכי דינו. "זו זכות חוקתית שאינה ניתנת להגבלה"

פרסום ראשון: קצב נגד שרות בתי הסוהר: נשיא המדינה לשעבר הגיש הבוקר (ראשון) תלונה רשמית לשירות בתי הסוהר, על כך שנמנע ממנו לפגוש עורך דין, מכיוון שאינו מוכן ללבוש מדי אסיר. במכתב שכתבה עורכת הדין רחלה אראל, המבקרת הרשמית מטעם לשכת עורכי הדין, נכתב כי המפגש של אסיר עם סנגורו הינו בגדר זכות יסוד שאין להתנותה. בשב"ס חוזרים על העמדה, לפיה כל עוד לא ילבש קצב מדי אסיר – לא יוכל לצאת לביקורים, לרבות אלה של עורכי דינו.

עורכת הדין שני אילוז, אשר הצטרפה לאחרונה לצוות ההגנה של קצב, פנתה לעורכת הדין אראל, מומחית לזכויות אסירים ומרצה במרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן, והתלוננה בפניה כי מזה שבוע וחצי נבצר ממנה להיפגש עם לקוחה, בנימוק כי הדבר לא יתאפשר עד שקצב יסכים ללבוש מדי אסיר. בשבוע שעבר הודיע לקצב מפקד האגף בו הוא שוהה בכלא מעשיהו, כי תמה התקופה בה הותר לו לצאת לביקורים בבגדים אזרחיים, כשהוא לובש מעיל אסיר בלבד. מעתה, כך נאמר לו, אם ירצה לפגוש בבני משפחתו, יצטרך ללבוש מדים כתומים מלאים, ככל האסירים.

משה קצב יוצא מביתו בדרך לכלא, נובמבר 2011. דרור עינב
"אין מדובר בפריבילגיה כגון ביקור משפחה, אלה בזכות יסוד במדינה דמוקרטית"/דרור עינב

עם זאת, כפי שעולה מתלונתה של עורכת הדין אילוז, הדבר אינו יכול להיות תקף בנוגע לפגישת עורך דין-לקוח, זאת מכיוון שבעוד ביקורי משפחות הן בגדר טובת הנאה הניתנת לאסיר, וניתן לשלול אותה במקרים מסוימים, קרי בענישה או במקרה של סכנה לציבור, הזכות לראות עורך דין היא בגדר זכות יסוד חוקתית.

עורך הדין אבי חימי, המכהן כיו"ר משותף בפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין, התייחס לפנייה ואמר לוואלה! חדשות כי "זכות המפגש עם עורך דין היא זכות חוקתית, שאיננה ניתנת להגבלה בשל נוהל כזה או אחר של שב"ס. אין מדובר בפריבילגיה כגון ביקור משפחה, אלה בזכות יסוד במדינה דמוקרטית".

משפחתו של הנשיא לשעבר משה קצב מבקרת אותו בכלא מעשיהו, דצמבר 2011. שי אוקנין
גם ביקורי משפחה נמנעו מקצב/שי אוקנין

עורך הדין חימי הוסיף: "שוו לעצמכם שנשלח אנשים לבית הסוהר ונמנע מהם את היכולת להיוועץ בעורך דין. אין פגיעה חמורה מזו. מדינה נמדדת בין היתר בהתייחסותה לאסיריה ובמקרה זה ההתייחסות פוגענית".

בשירות בתי הסוהר מסרו בתגובה: "מסגרת הזמן בה התאפשרה לאסיר (משה קצב - מ.ש) יציאה עם מעיל לביקורים הוגבלה מראש ומאחר שהסתיימה, מחויב האסיר, ככל אסיר אחר, בלבישת מדי אסיר ביציאתו מהאגף – כולל לצורך ביקורי עורך דין".

עוד על האסיר קצב
אסיר כמו כולם: קצב יאלץ ללבוש מדי אסיר כתומים
הפרקליטות: אין סיבה לדיון נוסף בעניינו של קצב
לרגל חתונת בנו: קצב הגיש בקשה לחופשה מיוחדת


לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully