וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בכירי "בחדרי חרדים" סחטו אישי ציבור כדי להסיר פרסום שלילי

מנכ"ל האתר הפופולרי וכמה מבכיריו חשודים כי התנו הסרת פרסומים שליליים, לרבות טוקבקים שכתבו בעצמם, בקבלת שוחד מצד אישי ציבור שהגיע למאות אלפים - כך הותר היום לפרסום

סערה בעולם התקשורת החרדי: ארבעה בכירים באתר החדשות החרדי הפופולרי "בחדרי חרדים" נעצרו באחרונה בחשד כי במהלך כמה חודשים סחטו אנשי ציבור ואנשי עסקים, חילוניים וחרדים, לרבות רבנים, בתמורה להסרת כתבות שליליות וטוקבקים שפורסמו עליהם באתר. בנוסף, הם חשודים כי איימו לחשוף פרטים אישיים לגבי הנסחטים אם לא ישלמו להם. כך הותר היום (שני) לפרסום.

החשודים, בהם גם מנכ"ל האתר, נהגו לפנות לקורבנות לאחר פרסום כתבות שליליות אודותיהם, ודרשו לקבל סכומי כסף שונים, שנעו בין עשרות שקלים למאות אלפי שקלים, תמורת הסרת הידיעה. לעתים הם אף התחייבו שלא לפרסם באתר טוקבקים שליליים תמורת תשלום. לא זו בלבד: במקרים רבים הטוקבקים נכתבו על ידי מנהלי ועובדי האתר בעצמם.

עוד עולה מהחקירה כי עובדי ומנהלי האתר התחייבו, על פי החשד, לא לפרסם כתבות שליליות נגד הנסחטים במשך חודשים תמורת תשלום חודשי קבוע שהועבר אליהם. היום נעצרו החשודים, והובאו לבית משפט השלום בירושלים, שהאריך את מעצרו של המנכ"ל עד יום חמישי. שאר החשודים שוחררו למעצר הבית. החקירה נמשכת, וצפויים מעברים נוספים.

צו איסור הפרסום בעניין הפרשה הוארך מספר פעמים בשל המשך החקירה. עם זאת, לאור העובדה כי במהלך החקירה התקבלה במשטרה תלונה על סחיטה שמתבצעת בזמן אמת, הוחלט להתיר לפרסם חלק מפרטי הפרשה. "כתבה שלילית על אדם חשוב במגזר הזה, יכולה לפגוע קשות באותו אדם", אמר התובע בדיון בבית המשפט.

"בחדרי חרדים" הוא מהאתרים המובילים בקרב המגזר החרדי, והוא מסקר נושאים כגון פוליטיקה, דת והלכה, מוזיקה חרדית והתרחשויות בחצרות השונות. לפי נתוני האתר, שבו אזור פורומים פעיל המהווה חלק נכבד מהטראפיק שבו, בחודש פברואר האחרון נהנה האתר מכ-500 אלף גולשים ייחודיים מישראל וכ-320 אלף מכמעט מאה מדינות אחרות בעולם. האתר מעסיק כ-30 אנשי תוכן הפועלים מריכוזי אוכלוסייה חרדית.

עוד בנושא
חקירת משטרה נגד גורמים באתר ”חדרי חרדים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully