וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית מלון יוקרתי ייבנה על קברי צדיקים בטבריה?

קובי דוד

6.3.2012 / 0:20

פעילים חרדים זועמים על הקמת מלון חדש בעיר, בשטח בו לטענתם טמונים קברי צדיקים. יזמי הפרויקט, בניו של ראש העיר, טוענים כי הם פועלים על פי חוק. "זהו חילול קדושת השם"

בניו של ראש עיריית טבריה, זוהר עובד, הגישו אתמול (שני) תלונה במשטרה העירונית כנגד פעילים של חברת "אתרא-קדישא", הטוענים כי מתחת למלון החדש שנבנה בעיר טמונים קברי צדיקים. "מלון שיוקם על חורבות של קברי צדיקים יחלל את קדושת השם", טוענים הפעילים, החשודים בהסגת גבול וסיכון חיי אדם.

מלון הבוטיק היוקרתי, שנבנה בימים אלו ברחוב אלחדיף בעיר, עורר בעיר מחלוקת חריפה. אתמול בבוקר הגיעו למקום פעילי אתרא-קדישא מירושלים, על מנת לאתר עצמות אדם וקברים קדושים שלטענתם נטמנו מתחת לשטח בית מלון. אוהד ודורי עובד, יזמי הפרויקט ובניו של ראש העיר, התנגדו נחרצות לכניסתם של הפעילים לאתר, בטענה כי אינם פועלים על פי הנוהל המקובל ואף מסכנים את עצמם ואת פועלי הבניין.

בית המלון בטבריה. ספק 500
"דאגנו לקבל את כל האישורים לבנייה". בית המלון בטבריה/ספק 500

לאחר דין ודברים התגלע ויכוח סוער בין הפעילים לבין היזמים, אשר החליטו להגיש נגד הפעילים תלונה בגין הסגת גבול וסיכון חיי אדם. "הם טוענים שמתחת לשטח נמצאים עצמות וקברים, בעוד שאנחנו דאגנו לקבל את כל האישורים לבנייה", אמר מנהל הפרויקט, אוהד עובד, לוואלה! חדשות, "רשות העתיקות חפרה במקום ולא מצאה שום דבר. אנחנו פועלים על פי מנהל תקין ובאמצעות כל האישורים הרלוונטיים". עובד הוסיף כי הפעילים "פרצו לשטח מגודר ונכנסו לתוך כף הטרקטור. הגשנו נגדם תלונה במשטרה כדי שימצו עימם את הדין, אי אפשר להיכנס איתם למשא ומתן אם הם לא מוכנים לשמוע".

"בניו של ראש העירייה לא יעשו מה שהם רוצים בטבריה", מחה אחד הפעילים במקום. "אנחנו יודעים בוודאות שישנם קברים ואפילו מצאנו עצמות אדם בשטח. זה פשוט בושה, איך שהם התנהגו אלינו בצורה כל כך מזלזלת ואלימה". הפעיל הוסיף כי "אנחנו לא נעצור, אלא נמשיך בדרכנו עד שנוכל לקבל את הרשות לחפור במקום. מלון שיוקם מעל חורבות של קברי צדיקים יחלל את קדושת השם".

מפקד תחנת משטרת טבריה, סגן-ניצב אבי דניאלי, מסר בתגובה כי הנושא נמצא בחקירה. "יזמי המלון הגישו תלונה כנגד ארבעה גברים, שעוכבו לחקירה בתחנת המשטרה על שפרצו לשטח פרטי והפריעו לעבודה שמתבצעת במקום", ציין.

עוד בנושא:
בר נפתח סמוך לקבר צדיק בטבריה, החרדים מתנגדים
גם בצפון: חרדים דורשים קווי מהדרין, למרות המחאה

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully