וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: השוטרים הפעילו אלימות קשה וטייחו האירוע

10.2.2012 / 2:00

אדם שהיה מעורב בתאונה טוען כי שוטרים הכו אותו, חישמלו אותו ב"טיזר" והעלימו דו"ח רפואי בעניינו, מאחר וסרב לעבור בדיקת ינשוף. "אינו דובר עברית, לא ידע במה מואשם"

תלונה הוגשה השבוע למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), בגין אלימות קשה שהפעילו לכאורה שלושה שוטרים מתחנת פתח תקווה, כנגד אדם אשר היה מעורב בתאונת דרכים. נגד המתלונן הוגש כתב אישום בגין סירוב לבצע בדיקת ינשוף, ואילו הוא טוען בתלונתו למח"ש כי לא הבין את פשר הבדיקה, מאחר שאינו דובר עברית. מהתלונה גם עולה, כי השוטרים פעלו לטיוח פרטי האירוע.

"מרשי מכחיש כל מגע פיזי או מילולי עם שוטרת כזו או אחרת כפי העולה מחומר החקירה ודו"חות השוטרים", נכתב בתלונה, שהוגשה באמצעות עורך הדין אלון וולקוביצקי. "הוא לא ראה בזירת האירוע כל שוטר שפנה אליו והסביר לו מהן ההשלכות של סירובו לבדיקת הינשוף, ולאורך כל האירוע לא ידע כלל במה הוא מואשם ומדוע מנסים השוטרים לאזוק אותו, וסבר שמבלבלים אותו עם אדם אחר שאולי פשע, ומכאן האלימות שנוקטים נגדו".

על פי התלונה, בחודש יוני 2010 הגיע אחד השוטרים בשעות צהריים לרחוב בר כוכבא בעיר, בעקבות קריאה של אדם הטען כי ס', המתלונן למח"ש, פגע ברכבו. ס', שאינו יודע עברית, גידף באותה שעה את בעל הרכב. השוטר שהגיע ראשון לזירה, סבר ככל הנראה שהקללות מיועדות אליו, וכן סבר שהאיש שיכור - ולכן דרש ממנו לבצע בדיקת ינשוף לגילוי רמת אלכוהול בדם.

הופעל לחץ לחתום על מסמך שלא הבין

בשלב זה, כך על פי התלונה, הלך ס' לרכבו כדי להתקשר לאשתו, על מנת שתבוא לסייע לו בתרגום לעברית. בתגובה לכך החל השוטר להכות את ס' באלה עשויה עץ בצדי בטנו, לדחוף אותו בברוטליות ולבעוט בו. אז הגיעו שני שוטרים נוספים, הפילו את ס' לרצפה על בטנו ואזקו את ידיו מאחורי גבו בחוזקה רבה. לבסוף, אזק אחד השוטרים את רגליו.

"כל אותה העת חש מרשי בחבטות של אלה עשויה עץ ובעיטות בכל גופו", נכתב בתלונה. "לבסוף קינחו השוטרים בירייה באקדח 'טיזר' (שוקר חשמלי, מ"ש) בצווארו של מרשי, שהחל רועד ומפרכס, וסיימו את מלאכת האיזוק". אז לקחו אותו השוטרים לתחנת המשטרה פתח תקוה.

בנוסף נטען כי ראיות שהיו יכולות לסייע להוכחת תלונתו של ס', הועלמו. על פי התלונה, בתחנת המשטרה נבדק ס' בידי רופא דובר רוסית, אשר שאל אותו לפשר המכות והחבטות בגופו. ס' ציין באוזני הרופא שהשוטרים עשו לו זאת, והרופא אמר לשוטר כי הוא חייב לציין זאת בדו"ח. "למצער", נכתב בתלונה, "דו"ח זה אינו נמצא בחומר החקירה ונראה כאילו האדמה פערה פיה ובלעה את אותו תיעוד חשוב לאלימות".

אם לא די בכך, טוען עורך הדין וולקוביצקי, בתחנת המשטרה נתבקש ס' לחתום על מסמך, שנכתב בכתב יד בעברית, ובו נאמר כי הוא "מצטער על כך שהתנגד למעצר". על פי התלונה, אמר החוקר לס' ש"אם יחתום על המסמך" - הוא ישוחרר. "מרשי, שכל רצונו היה לצאת מתחנת המשטרה, חתם על המסמך, וזאת בלחץ החוקר ומבלי שידע כלל על מה הוא חותם ומה משמעות החתימה", אומר וולקוביצקי.

"שימוש בכח שררה במידה בלתי הולמת"

"ההתנהגות המבישה, גסות הרוח, הפראות, הברוטליות והאלימות הרבה בה נהגו השוטרים, יש בהם כדי להמיט קלון וכלימה על משטרת ישראל השוקדת ללא לאות כדי לשפר את תדמיתה", כותב עורך הדין וולקוביצקי בתלונה, "נראה כי השוטרים השתמשו בכוח השררה שניתן להם במידה בלתי הולמת, חסרת אחריות ונעדרת כל הבנה לעצם היותם לבושי מדים".

במחלקה לחקירות שוטרים אישרו את קבלת התלונה ונמסר כי היא נבחנת. ממשטרת מרחב שרון נמסר בתגובה: "מאחר שהנושא נמצא בבדיקת מח"ש, אנו מנועים מלהתייחס לנושא".

עוד בנושא:
חשד: קצין משטרה בצפון קיבל שירותי מין כשוחד
אישום: שוטר מנהריה הזמין רצח בעלה של אהובתו
חשד: שוטר גנב כלי נשק מצה"ל ומכר לעבריינים

לפניות לכתבת - mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully