וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הקל בעונשו של ערבי שהתחזה ליהודי - ואנס

גלעד גרוסמן

26.1.2012 / 9:30

סאבר קאשור, ערבי-ישראלי בן 32, סיפר לאישה שפגש כי הוא רווק יהודי. לאחר מכן אנס אותה והותיר אותה עירומה על גג בניין נטוש. עונשו עוכב מאז 2010 והיום הופחת ל-9 חודשים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט העליון הקל הבוקר (חמישי) בעונשו של סאבר קאשור, ערבי בן 32 ממזרח ירושלים, שנידון ל-18 חודשי מאסר לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון באונס במרמה, כשהתחזה ליהודי.

שופטי בית המשפט העליון, חנן מלצר, אליקים רובינשטיין ויצחק עמית, גזרו עליו היום תשעה חודשי מאסר בלבד, אך קבעו כי אין בהחלטתם משום ערעור על עצם הכרעת הדין המקורית של בית המשפט המחוזי. קאשור ערער בחודש יולי 2010 על העונש שנגזר עליו, ומאז עוכבה כניסתו למאסר. הוא צפוי להתחיל לרצות את מעצרו בשבועות הקרובים.

פסק דין בערעורו של סבאר קאשור, שהורשע באונס במרמה כי שיקר שהוא יהודי, בית משפט עליון, ינואר 2012. עומר מירון
בית המשפט הודה כי מדובר בפרשה סבוכה. קאשור, היום בבית המשפט/עומר מירון

בכתב האישום נגד קאשור, טענה הפרקליטות כי הוא סיפר לאישה שפגש כי הוא רווק יהודי. קאשור, ערבי-ישראלי, נשוי ואב לשניים, שכנע את האישה להיפגש עמו ולקיים עמו יחסי מין. לאחר מכן, הותיר אותה עירומה על גג בניין וברח.

עדיין נושא מאסר על תנאי: "להרתיעו מעבירות דומות"

לפני הדיון אמר קאשור כי הוא "מאוד אופטימי ואני מאוד סומך על בית המשפט. אני בדאון מכל הלחץ הזה. חוויתי יותר מדי דברים לא טובים בשלוש שנים האחרונות אז לא מגיע לי לחזור לכלא".

בתום הדיון הוא הוסיף כי "אני שנתיים שילמתי יותר מדי על משהו שאני חושב שלא עשיתי, אבל תודה לאל זה נגמר". בתשובה לשאלה אם הוא מתחרט על המעשים בהם הואשם, הוא אמר כי אינו מתחרט, כיוון "שלא עשיתי את מה שהם טענו".

השופטים דחו טענות רבות שהעלה פרקליטו של קאשור, עו"ד אלקנה לייסט מהסנגוריה הציבורית, מכיוון שקאשור הודה בעבירות שיוחסו לו בהסדר טיעון, וקבעו כי מדובר ב"ניסיון לגרור את הדיון למחוזות זרים".

השופטים קבעו כי ניתן להקל על קאשור משום שאין לו עבר פלילי, וכי הוא מקבל "טיפול כדי לתקן את דרכיו". עם זאת, בית המשפט לא הקל בעונש 30 חודשי מאסר על תנאי שנגזרו על קאשור, כדי להרתיעו מביצוע עבירות דומות בעתיד.

עו"ד לייסט אמר לאחר הדיון כי "אנחנו צריכים ללמוד את פסק הדין של העליון. שמענו רק שורה תחתונה, ואנו צריכים לקרוא לעומק". לדבריו, "חשוב לומר - הערעור התקבל. עונשו של סאבר נחתך לשתיים, ירד לתשעה חודשים. במובן הזה אנחנו שמחים. אנחנו כמובן מאוכזבים מזה שבכל זאת הוא צריך להיכנס ולרצות מאסר בפועל. לעניות דעתנו ההתנהגות לא הצדיקה מאסר בפועל, ובית המשפט קיבל אותה כמעט במלואה בכך שחתך את העונש".

כתבות נוספות בנושא
ביהמ"ש ב-2010: "מדובר בפרשה סבוכה"
פרקליטו של קאשור: הוא לא מסוכן לציבור
דעה: פרשת קאשור - לא גזענות, אונס נטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully