וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 שעות עבודות שירות לכתבת גל"צ הדס שטייף

24.9.2000 / 13:05

שטייף נמצאה אשמה בסיוע לביצוע האזנות סתר שערך כתב הפלילים לשעבר של גל"צ, יריב בן יהודה; במסגרת עסקת טיעון לא הורשע בן יהודה וקיבל 400 שעות עבודות שירות

מאת אסף לוי

מאה שעות עבודות שירות נגזרו היום על כתבת גלי צה"ל הדס שטייף שנמצאה אשמה בסיוע לביצוע האזנות סתר לשיחות ועידה של שוטרי מרחב דן שקיים כתב גלי צה"ל יריב בן יהודה לפני כשנתיים.

שטייף לא הורשעה בביצוע האזנות סתר אלא רק בסיוע להן, זאת לאחר שהתגלה שהיא היתה זו שנתנה לבן יהודה את מספר הטלפון הסודי, באמצעותו ביצע את האזנות הסתר. בעזרת המספר חדר בן יהודה, ששימש אז ככתב הפלילים של גל"צ, לשיחות עדכון שקיים מפקד מרחב דן במשטרת ישראל עם פקודיו למרחב, והאזין להם בסתר.

בן יהודה נהג לשדר ביומן הבוקר של גל"צ את הידיעות שמקורן בהאזנות הסתר שערך. מעלליו נחשפו לאחר שהושתלה ידיעה כוזבת באחת השיחות שניהלו הקצינים בסוף 98'. בן יהודה פנה בסמוך לקיום השיחה למקורותיו וביקש פרטים בעניין הידיעה שהושתלה.
במסגרת עסקת טיעון קיבל בן יהודה 400 עבודות שירות מבלי שהורשע. הפרקליטות עירערה על העונש הקל לבית המשפט המחוזי.

השופטת יהודית אמסטרדם קבעה בנוגע לפסק דינה של שטייף כי "משלא הורשע מי שביצע במישרין את האזנת הסתר שלא כדין, על אף שאני מוצאת אותה אשמה, איני מרשיעה אותה. הנאשמת לא האזינה בעצמה לשיחות ולא הפיקה מהם מידע לצורך כתבותיה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully