וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדי שצעק "פרוצה" לחיילת: "לעולם לא אסלח לה"

שלמה פוקס, הנאשם שהטריד מינית את החיילת דורון מטלון באוטובוס בירושלים, טוען כי הוא זה שנפל קורבן לגזענות. בריאיון לערוץ 2 סיפר: "היא אמרה שהחרדים טפילים ולוקחים כסף מהמדינה"

שלמה פוקס, החרדי שהואשם בהטרדה מינית אחרי שהתעמת עם חיילת בקו הפרדה של אוטובוס אגד בירושלים, טוען כי נפל קורבן למערכת שניסתה לעשות ממנו שעיר לעזאזל. בשבוע שעבר נעצר פוקס אחרי שהחיילת, דורון מטלון, התלוננה כי צעק לעברה "פרוצה" באוטובוס 49א' של אגד בירושלים. הוא שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים, ומאז הסתגר בישיבה בה הוא לומד. בריאיון ששודר עמו הערב (שני) בערוץ 2, טען פוקס כי "מצאו חיילת ואברך - ויחד, התיק מוכן". הוא אמר כי לעולם לא יסלח למטלון, "לא עכשיו - ולא בעולם הבא". לדבריו, נעשה לו "עוול בלתי-יתואר".

לפי כתב האישום, פוקס, בן 44 ואב ל-12 ילדים, התעמת עם מטלון כשהאוטובוס עמד בתחנה בשדרות לוי אשכול. כרטיסנים עלו לאוטובוס וביקשו מהנוסעים להסדיר את התשלום. אישה שישבה באוטובוס ביקשה לעבור לחלקו הקדמי כדי לשלם לנהג, ואז, לפי האישום, העיר פוקס לנוסעת כי "אישה לא צריכה לעבור קדימה בשביל לכרטס, ועליה לשוב לחלק האחורי". בשלב זה, פנה מטלון, שעמדה באוטובוס, ו"הורה" גם לה לעבור לחלקו האחורי של האוטובוס, אך היא סירבה, החלה לבכות וביקשה מהכרטיסנים שיזעיקו את המשטרה.

בריאיון הערב, טען פוקס כי ניסה לסייע לאישה מבוגרת שישבה בחלקו האחורי של האוטובוס להעביר את כרטיס הנסיעה שלה אל הנהג, וכי מטלון היא שהתפרצה לעברו. לדבריו, הוא אמר לה: "למה את מתערבת, פרוצה", והיא השיבה: "החרדים טפילים, אתם לוקחים כסף מהמדינה, תראה איך אתה נראה". פוקס טען כי מטלון היא זו שהביעה גזענות כלפיו: "איך אני נראה? יש לי קרניים"?, תמה.

"קללה אינה עבירה פלילית"

ביום שישי, קיבל בית משפט המחוזי בירושלים באופן חלקי את הערעור שהגישו עורכי דינו של פוקס, איתן להמן ויאיר נהוראי. פוקס שוחרר ממעצר בערבות מופחתת, אך סעיף האישום נגדו נותר על כנו. בערעור נכתב כי "קללה כלפי אישה, אף אם היא ראויה לגנאי מוסרי בחברה ליברלית, אינה עבירה פלילית של הטרדה מינית".

עוד כתבו עורכי הדין כי "מדי יום נשמעים בישראל ביטויים לא נאים, כולל כאלה שניתן לכנותם כמבזים, בנוגע למיניותו של האדם. לעולם אין מעמידים את המקללים לדין פלילי". השניים הוסיפו כי "נדמה שרשויות התביעה, כולל היועץ המשפטי לממשלה שכחו, על רקע האווירה התקשורתית, את הנחיות היועץ המשפטי שלא להגיש כתבי אישום בעבירות הנוגעות לחופש הביטוי אלא במקרים חריגים ביותר".


החיילת שהותקפה על ידי חרדי: ”הורסים את הדת שלנו
לבני: המאבק בהדרת נשים – מאבק על פניה של ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully