וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הנרצחת בקרית ארבע: "התעללות שנמשכה שנים"

יהושע בריינר

16.12.2011 / 16:00

חבריה של מזל טוויטו, שהובאה למנוחת עולמים לאחר שנרצחה הלילה על ידי בעלה לשעבר, מספרים על אדם אלים שהתעלל בה במשך שנים ארוכות. "המשטרה והרווחה ידעו ולא עשו כלום", אמרו בכאב

"כל חייה הייתה מזל אישה מסכנה, אפשר לומר שכמו במקרים אחרים, גם הפעם הכתובת הייתה על הקיר, אבל כולם התייאשו מהזוג הזה", כך אומרים היום (שישי) חבריה ומכריה של מזל טוויטו בת ה-44 שנרצחה הלילה על ידי בן זוגה לשעבר, גבי טוויטו.

במשטרה ממשיכים לחקור את האירוע הטרגי, כשמתחקיר ראשוני עולה כי טוויטו לקח את רובה ה-M16 של בנו, המשרת בחטיבת כפיר, והגיע לביתה של מזל. במקום התפתח ויכוח שבסופו ירה טוויטו בגרושתו והתאבד.

סיפור המשפחה הקשה היה ידוע לרבים מתושבי קרית ארבע. לבני הזוג היו שבעה ילדים אולם איש מהם לא גדל אצל ההורים וחלקם חיו בשנים האחרונות במשפחות אומנות. "כבר 20 שנה שהוא מכה אותה, היא חיה בצלו של בעל אלים", מספרת אחת מחברותיה של מזל, "היא זעקה כל השנים הללו אבל איש לא שמע את זעקתה. כל רשויות הרווחה בקרית ארבע, כולל המשטרה, ידעו היטב שהוא מרביץ לה והוא אפילו קיבל צו הרחקה. כולם ידעו שהוא איש אלים שרק חיפש הזדמנות להכות אותה. כנראה שאחרי כל כך הרבה שנים גם הרשויות התייאשו מהם".

לפני מספר שנים החליטה מזל להתגרש מבעלה ואף עברה להתגורר בצפון הארץ. עם זאת, לפני מספר שנים שבה לקרית ארבע והתגוררה בדירה נפרדת מבן זוגה לשעבר. למרות רצונו לשוב לחיי זוגיות, מזל סירבה והחיים בצל הבעל האלים נמשכו, עד שהלילה שב אחד מהבנים לביתה וראה את אימו ואביו מתבוססים בדמם. "המשטרה ורשויות הרווחה לא מתפקדות", אומרים מכרי המשפחה, "איך נתנו לו בכלל גישה לנשק של הבן שלו? הרי כולם ידעו שזה רק עניין של זמן עד שיקרה במשפחה הזאת אסון".

ראש המועצה: "נבדוק אם אכן עשינו הכל"

לדברי מכרי המשפחה "הרצח היה צפוי". "הוא היה איש חסר לב ולמרות שכולם ידעו זאת, אף אחד לא פעל נגדו". בהמשך השמיעו ביקורת כלפי גורמי אכיפת החוק בעיר כשאמרו כי "המשטרה לא מטפלת בתחום הפשיעה בקרית ארבע אלא מתמקדת רק בנוער הגבעות. אין ספק שהיה אפשר למנוע היום את הפיכתם של שבעה ילדים ליתומים".

בצהריים הובאו השניים למנוחות, כאשר ראשונה נטמנה מזל ורק כעבור שעה נטמן גבי בבית העלמין העתיק בחברון. במועצה המקומית אומרים כי במהלך השנים האחרונות התעסקו רבות במשפחה המדוברת. "לאורך השנים המשפחה טופלה באופן צמוד והושקעו בה מאמצים רבים על מנת לסייע בבעיות המורכבות שהיו בה", אומר ראש המועצה מלאכי לוינגר, "נדרש טיפול רב במשפחה, בין היתר בנושא אלימות הבעל, אך לצערנו הרב התוצאה היום היא קשה מאוד ואנו נבדוק אם באמת עשינו את כל מה שהיה אפשר ונדרש. אף אחד מהילדים לא היה במסגרת ההורים, כך שהילדים ימשיכו במסגרת בה היו עד כה. נשתדל לסייע להם ככל הניתן לאחר אירוע קשה שכזה".

חשד: רצח את פרודתו עם הנשק של בנם החייל והתאבד

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully