וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל תביעת ישראלים: בלגיה תבקש לחקור ראשי חמאס

גלעד גרוסמן

13.12.2011 / 0:00

אחמד ג'עברי, חאלד משעל, איסמעיל הניה ומחמוד א-זהאר הם חלק מבכירי חמאס נגדם נפתחה בבלגיה חקירה בגין פשעים נגד האנושות שביצעו לכאורה בירי לעבר ישראל ב"עופרת יצוקה"

התביעה בבלגיה פתחה לאחרונה בחקירה פלילית נגד ראשי החמאס, בהם אחמד ג'עברי, "רמטכ"ל חמאס" בעזה, בגין פגיעה באזרחים בזמן מבצע "עופרת יצוקה", זאת בעקבות תלונה שהוגשה לתביעה הכללית בבריסל לפני כשנתיים על ידי ארבעה תושבי אשדוד בעלי אזרחות בלגית, מאחוריהם עמדו עו"ד מרדכי ציבין, איש העסקים אורי יבלונקה ראש השדולה האירופית והפרלמנטרית למען ישראל, ועו"ד מרדכי איזנברג יו"ר התנועה להגינות שלטונית. לפני כחודשיים טס אחד המתלוננים לבלגיה והעיד שם במשטרה.

בחודש דצמבר 2009, זמן קצר לאחר פרסום דו"ח גולדסטון. פנו הארבעה אל התביעה הבלגית בדרישה לפתוח בחקירה בגין פשעים נגד האנושות נגד עשרה בכירים בחמאס, בהם ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה, וראש הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד דף. התובעים פנו דווקא לבלגיה, בשל החוק במדינה, המתיר להעמיד לדין אזרח זר שביצע פשע נגד האנושות גם מחוץ לבלגיה, כאשר הקרבן הוא אזרח בלגי.

ארבעת הישראלים טענו במכתבם כי הם נאצלו לעזוב את אשדוד בשל ירי הטילים לעבר העיר במהלך עופרת יצוקה, וגם סיפרו על הנזק הכלכלי והנפשי שנגרם להם. התלונה הסתמכה על דו"ח גולדסטון, שקבע כי ירי שבוצע על ידי ארגונים פלסטיניים לעבר אוכלוסייה אזרחית נחשב כפשע מלחמה.

התובע הבלגי בדק בשנתיים האחרונות האם יש בסיס לבקשה, וקבע לאחרונה כי אכן יש מקום לפתוח בחקירה. לשם כך הוא זימן את ארבעת הישראלים למתן עדות; בשלב זה רק אחד המתלוננים הצליח לגייס את הסכום הנדרש כדי לטוס לבריסל. לדברי עורך הדין ציבין, אם התובע הבלגי יתרשם מהעדויות שיש מקום להגשת כתב אישום נגד מנהיגי החמאס, יוצא נגדם צו מעצר, ואז הם ייעצרו אם יגיעו לבלגיה או למדינה שיש לה הסכם הסגרה עם בלגיה.

"העובדה שפשעי המלחמה של ארגון החמאס יועלו על סדר היום הציבורי עקב בקשה לעצור אנשי חמאס ויינתן לה הד רחב, באמצעות התקשורת במדינות רבות בעולם, הינה כשלעצמה הישג, הואיל והחמאס מוכר בהקשר של פשעי מלחמה". אמר עורך הדין ציבין והוסיף כי "הדבר מחזק את ההסברה הישראלית בקשר לפעולות טרור בישראל ולא רק שהוא מחזק אלא כאשר הנושא נובע שלא מגופים רשמיים-ישראלים הרי לאפקט יחסי הציבור החיוביים יש השפעה גדולה פי כמה וכמה".

לטענת עו"ד ציבין, "הגיע הזמן שאזרחים ישראלים בעלי אזרחות כפולה יעשו שימוש בעובדה זו, ויסייעו להגיש בקשות נוספות למעצר אנשי חמאס במדינת אזרחותם. אם הבקשה והפרסום בעקבותיה, יעודדו אחרים בעלי יוזמה, להגיש תביעות כאלו במדינות נוספות, דייני והיה זה שכרי".

לקריאה נוספת
הורי שליט בצרפת: הוציאו צו מעצר לחוטפי גלעד

(עדכון ראשון: 22:00)

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully