וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פרשת סמים: בת 15 מלוד הוברחה לחו"ל

27.11.2011 / 13:20

הנערה קיבלה איומים לאחר שהעידה נגד חשודים בשידול ובסחר בסמים בעיר לוד. לאחר פתיחת החקירה, התברר כי מדובר בפרשה מסועפת בה מעורבים כ-50 תושבי לוד. נגד 9 הוגשו כבר כתבי אישום

במסגרת פרשת סמים גדולה שמתנהלת בחודשים האחרונים בעיר לוד נשלחה לאחרונה נערה בת 15 וחצי לחו"ל, כיוון שקיבלה איומים לאחר שהעידה נגד חשודים בשידול ובסחר בסמים. על פי הערכת המשטרה בפרשה מעורבים כ-50 תושבי לוד, ונגד תשעה מהם הוגשו כבר כתבי אישום. במשטרה המליצו למשפחתה של הנערה להבריח אותה מהארץ עד שתשוב להעיד במשפט.

ביום הכיפורים האחרון הבחינו שוטרים בלוד בנערה משוטטת לבדה באופן מחשיד. הם לקחו אותה לתחנה לתשאול, שם גוללה בפניהם סיפור לפיו היא ורבים מחבריה בשכונת גני אביב בעיר נוהגים להשתמש בסם מסוג חשיש, אותו הם רוכשים מתושבי העיר. הנערה מסרה לצוות החקירה, בראשם של בלשי הנוער, רב סמל גבי ארנס ורב סמל סיסאי לואי, מספר שמות, ביניהם של תושב לוד בן 35 המכונה ברחוב "עלי באבא", הנחשב כחשוד העיקרי בפרשה, נגדו הוגש כבר כתב אישום. כמו כן מסרה שמות של אנשים נוספים, יהודים וערבים תושבי העיר. בעקבות כך נחקרו עד כה 40 בני אדם, ביניהם קטינים בני 14 עד 17 וחצי, ונעצרו 12 בני אדם.

יש לציין כי מדובר ברשת מסועפת וכי לא כל החשודים במעורבות בפרשה מכירים אחד את השני. במסגרת הפרשה בוצעו כ-700 עסקאות סמים בחודשים האחרונים. "ניהלנו חקירה אינטנסיבית של הקטינים. מדובר בשעות רבות ורצופות של חקירה על מנת להוציא את כל השמות והפרטים של המעורבים בפרשה", סיפר לוואלה! חדשות מפקח הראל אהרון, ממחלק הנוער של משטרת לוד.

תשוב לארץ בשבועות הקרובים

כעבור מספר ימים שוחחה הנערה עם החוקרים ומסרה להם כי טעתה לגבי אחד מהעצורים, צעיר בן 22, וכי הוא אינו קשור לפרשה. המשטרה שחררה אותו, אך צוות החקירה חשד בגרסתה של הנערה. "משהו בדברים שלה נראה לי מסריח", סיפר הראל אהרון ממחלק הנוער. החוקרים זימנו את הנערה שוב לחקירה. "היא פרצה בבכי, וסיפרה לנו כי דודו של החשוד ששוחרר איים עליה ואף תקף אותה מינית, פן תעיד נגד אחיינו. היא אף סיפרה, כי במהלך שיחת הטלפון שלה עם החוקרים, אחז האיש בזרועה והפחיד אותה", סיפר אהרון.

המשטרה מיהרה לעצור שוב את החשוד וגם את דודו. במקביל פנו החוקרים להוריה של הנערה, עולה חדשה, והמליצו להם להרחיק אותה מהמדינה למען ביטחונה האישי. ההורים, שסיפרו כי כבר רצו להוציא את בתם מהסביבה בה היא נמצאת, שמעו לעצת החוקרים ושלחו את הנערה לקרובי משפחה מחוץ לישראל. הנערה צפויה לשוב לארץ בשבועות הקרובים כדי להעיד במשפטם של החשודים בפרשה. בתוך כך, חשוד נוסף בפרשה נעצר אתמול ויובא היום להארכת מעצר בבית משפט השלום ברמלה.

עוד באותו נושא:
חשד: בן 12 היה חבר ברשת סוחרי סמים ברחובות
חשד: הגיעה לבקר את בנה בכלא - והבריחה סמים

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully