וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

69 חודשי מאסר נגזרו על מנהיג כנופיה ניאו-נאצית

גלעד גרוסמן

3.11.2011 / 12:29

דימיטרי בוגוטיך הודה במסגרת הסדר טיעון בכך שעמד בראש כנופיה ניאו-נאצית שהתעללה בעובדים זרים. "גילויי אלימות על רקע תורת הגזע במדינה יהודית מעוררים פלצות", כתבה השופטת

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) 69 חודשי מאסר על דימיטרי בוגטיך אשר עמד בראש התא הניאו-נאצי בפתח תקוה. בוגוטיך הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, פרסום הסתה לגזענות והחזקת פרסום גזעני. בוגוטיך הוסגר לישראל לפני כשנה לאחר שנמלט לרוסיה בעקבות חשיפת הפרשה. שאר הנאשמים בפרשה כבר הורשעו ונידונו לעונשים של עד שבע שנות מאסר.

השופטת יהודית אמסטרדם קבעה בגזר הדין כי היה מקום לגזור על בוגוטיך עונש גבוה יותר בשל חומרת המעשים, אולם בחרה לבסוף לאמץ את הסדר הטיעון. "עסקינן בכתב אישום ייחודי ומופלג בחומרתו. הנאשם היה חבר בחבורה ניאו-נאצית בעת שהיה חייל בצבא ההגנה לישראל", כתבה השופטת בגזר הדין. "האישומים מגוללים מסכת מעשים אכזריים נגד עוברי אורח בשל צבע עורם, השתייכותם הגזעית או נטייתם המינית. כל זאת על רקע עיסוק אובססיבי של בני החבורה בתורת הגזע. הם נקטו אלימות אכזרית נגד נרקומנים ודרי רחוב - אוכלוסיות חלשות שיכולתן להתלונן לפני הרשויות קלושה".

הרשעת דימיטרי בוגוטיך, מנהיג תא ניאו נאצי מחוזי תל אביב, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
"בכתב אישום ייחודי ומופלג בחומרתו". בוגוטיך בבית המשפט/נמרוד סונדרס

בית המשפט דחה את טענות ההגנה כי המעשים נבעו מתסכול ואי השתלבות הצעירים יוצאי חבר העמים בחברה הישראלית. "גילויי אלימות על רקע תורת הגזע במדינה יהודית מעוררים פלצות ופוערים מחדש את פצעי ניצולי השואה אשר נחשפים לאירועים אלה בכלי התקשורת".

פרקליטו של בוגוטיך, עורך הדין ישר יעקבי, אמר לאחר הדיון כי ההסדר תואם את מקומו של מרשו בהיררכיה של הקבוצה. לדבריו, מרשו לא היה מנהיג בקבוצה, אלא הצטרף לקבוצה קיימת ונגרר אחר מעשי חבריה.

החוליה הניאו נאצית אליה משתייך דימיטרי בוגטיך. חטיבת דובר המשטרה
"הם נקטו אלימות אכזרית נגד נרקומנים ודרי רחוב - אוכלוסיות חלשות שיכולתן להתלונן לפני הרשויות קלושה". יתר הנאשמים בהתעללות/חטיבת דובר המשטרה

על פי כתב האישום נגד בוגוטיך, שהוגש באמצעות עורך הדין עודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז, בין השנים 2005-2007 הוא חבר לשמונה צעירים אחרים לביצוע פעילויות ניאו-נאציות שונות, לרבות הסתה לגזענות, אלימות והפצת עקרונות תורת הגזע. חברי התא, שכינו את עצמם בשם "פטרול 36", קיימו מפגשים שונים בהם שתו לשוכרה, הצטלמו במועל יד ושוחחו אודות האידיאולוגיה הנאצית. חברי הקבוצה גם תקפו עוברי אורח בשל צבע עורם או השתייכותם לגזע או למוצא לאומי אתני שונה, לרבות אנשים ממוצא אסיאתי, יהודים, אנשים כהי עור ועובדים זרים.

לטענת הפרקליטות, באחד הימים בוגוטיך לקח חלק עם חמישה מחברי התא בתקיפתם של מספר עובדים זרים אסייתים, כאשר הוא עצמו היכה שניים מהם, וחבר אחר בתא ניפץ על ראשו של אחד העובדים בקבוק זכוכית. חברי הקבוצה צילמו את המעשים במצלמת וידאו, ובוגוטיך העלה לאינטרנט את הצילומים, כשהוא מטשטש את פניהם של חברי הקבוצה ומוסיף שירי רקע בגרמנית וכרזה ניאו-נאצית.

כתב האישום מתאר שורה ארוכה של מקרי תקיפה נוספים בהם השתתף בוגוטיך. באחד המקרים הוא ניגש לדייר רחוב בגן אשכול בתל אביב, ושאל אותו האם הוא ממוצא רוסי ומכור לסמים. לאחר מכן דרש ממנו לכרוע ברך ולהתנצל בפני העם הרוסי על היותו נרקומן ויהודי, כאשר חבריו עומדים מסביב וצופים במעשה.

בוגוטיך נמלט לרוסיה יומיים לאחר שנחקר בפרשה, וחזר לישראל רק לאחר הליך גירוש והודעה לאינטרפול שהוצאה נגדו.

עוד באותו נושא
הורשע ראש כנופיה ניאו-נאצית שתקף עובדים זרים
אישום: הנהיג כנופייה ניאו-נאצית ותקף חסרי בית
חבר בכנופיה הניאו-נאצית מפ"ת נעצר בנתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully