וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי עתירות נוספות הוגשו לבג"ץ נגד עסקת שליט

גלעד גרוסמן

16.10.2011 / 13:40

בני משפחת סחיווסחורדר ששכלו את הוריהם ואחיהם בפיגוע במסעדת סבארו עתרו בבקשה למנוע את שחרורה של אחלם תמימי שהסיעה את המחבל. אישה נוספת עתרה נגד שחרור מחבלים "עם דם על הידיים"

שתי עתירות נוספות הוגשו הבוקר (ראשון) לבג"ץ נגד העסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. עתירה אחת הוגשה על ידי בני משפחת סחיווסחורדר, ששכלו חמישה מבני משפחתם בפיגוע במסעדת סבארו בירושלים ב-2001. בני המשפחה דורשים לבטל את שחרורה של אחלם תמימי, שנידונה ל-16 מאסרי עולם לאחר שהורשעה בהסעת המחבל המתאבד למסעדה, ולקבוע קריטריונים ברורים לשחרור אסירים. עתירה נוספת הוגשה על ידי תושבת ירושלים, שדורשת למנוע שחרורם של כ-30 אסירים ביטחוניים עם "דם על הידיים". ביום שישי האחרון נעצר בן המשפחה שבואל סחיווסחורדר, לאחר שהשחית את האנדרטה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין בכיכר במקום הירצחו בתל אביב. הוא שוחרר כעבור זמן קצר בערבות.

עסקת גלעד שליט - כותרות אחרונות
משחית אנדרטת רבין: ”רציתי לפגוע ב’פופיק’ של השמאל”
מצפה הילה: מחסומי משטרה והכנות לחגיגות "צנועות"
חמאס מרגיע: "אין מכשולים או הפרעות לעסקת שליט"
אסירים מבתי הכלא נפחא ורמון הגיעו לקציעות
שירות בתי הסוהר פרסם את רשימת המשוחררים

אדם אשר צעק על מנכ"לית ביטוח לאומי בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה, מאי 2011. עומר מירון
השחית את האנדרטה לרבין, וכעת משפחתו עותרת לבג"ץ. סחיווסחורדר/עומר מירון

"אחלם תמימי ביצעה את הפיגוע לאחר תכנון מוקדם ומוקפד שכלל תצפיות וביקורים במסעדת סבארו", נכתב בעתירה. "תמימי, לא מש החיוך מפניה מאז ועד היום. רק פעם אחת, כשנשאלה אם היא מתחרטת על המעשה ענתה לכתב תקשורת ישראלי כי היא עצובה שלא הצליחה להרוג יותר יהודים מאשר ה-15 שרצחה". לטענת בני המשפחה, ההחלטה לשחרר את תמימי בלתי סבירה, ויש לעכב את ביצוע העסקה עד שמדינת ישראל תקבע קריטריונים ברורים לשחרור האסירים הביטחוניים אותם היא מתעתדת לשחרר, ולא לשחרר ב"שליפה מהמותן".

"מדובר בעצימת עין מצד הממשלה"

עתירה נוספת שהגישה תושבת ירושלים בשם רונית תמרי דורשת להסיר מרשימת האסירים שישוחררו 29 מחבלים עם "דם על הידיים". "עסקה זו מורידה את מדינת ישראל על הברכיים בפני ארגון טרור קיצוני ותבוסה למדינת ישראל במלחמתה בטרור ומוחקת את כל ההישגים שהיו לישראל עד כה במלחמתה זו", נכתב בעתירה. "מדובר בנטילת סיכון גבוה ביותר ובעצימת עין מצד הממשלה לגבי המחכה לנו בפתח אם מפלצות אלו ישוחררו וכאילו לא למדה הממשלה מאומה מתוצאות השחרורים הקודמים ולא הפיקה לקחים מכך שמרבית המחבלים חזרו למעגל הטרור".

כבר ביום שישי הגיש ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" עתירה בנושא. בעתירה דרשו המשפחות השכולות להוציא צו על תנאי שיעכב את ביצוע העסקה, זאת בכדי לאפשר לארגון לבחון לעומק את זהות 1,027 האסירים הפלסטינים הצפויים להשתחרר בעסקה. העתירה הוגשה נגד "עצם ההחלטה של שחרור סיטונאי של רוצחים". יו"ר אלמגור, מאיר אינדור, הסביר לוואלה! חדשות לאחר הגשת העתירה כי עד השלמת העסקה המתוכננת ליום שלישי הקרוב לא יספיק הארגון לערוך בחינה מדוקדקת של שמות האסירים שישוחררו, המעשים שעשו, והדבר יקשה על גיוס המשפחות ששכלו את יקיריהן בכדי לעתור נגד העסקה.

"סד הזמן הקצר שהונהג על ידי בג"ץ למקרים קודמים לאפשר לנו לבדוק ולערער על רשימת השמות אינו מעשי הפעם אל מול הצורך לבדוק למעלה מאלף שמות, תיקים כבדים וגדולים וכידוע למשפחות אלו שירצו לערער (רובן גם לא מודע לעניין וטרם קיבלו הודעות) אין משאבים ומנגנונים שיעשו זאת", נכתב בעתירה.

משפחות שכולות נוספות ניצלו נתיב משפטי אחר, והגישו תביעה אזרחית נגד רוצחי ילדיהם. רון קרמן ויוסי צור, ששכלו את ילדיהם בפיגוע בקו אוטובוס 37 בחיפה, הגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעת נזיקין אזרחית נגד מעאד אבו שרח, פאדי ג'עבה ומג'די עמרו, וביקשו מבית המשפט לעכב את שחרורם על מנת שיוכלו להיות נוכחים בהליכי המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully