וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנות מאסר לבכיר ברשות המסים שהורשע בשוחד

גלעד גרוסמן

14.9.2011 / 8:58

בית המשפט המחוזי בת"א גזר שש שנות מאסר וקנס בגובה 750 אלף שקלים על דוד ואנונו, לשעבר מנהל מחלקת מודיעין וחקירות ברשות, שהורשע בקבלת שוחד. "פעל בתפקידו הרם כאחרון העבריינים"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (רביעי) שש שנות מאסר על דוד ואנונו, לשעבר מנהל מחלקת מודיעין וחקירות ברשות המסים, שהורשע בקבלת שוחד תמורת סיוע לנישומים בטיפול ענייניהם מול רשות המסים. בנוסף, נגזר עליו לשלם קנס בגובה 750 אלף שקל.

"בפעילותו המושחתת השחית והעכיר הנאשם סביבתו, והכתים שמו הטוב של משרד ממשלתי חשוב לו תפקיד, שאין בלתו, בקיום אושיות המדינה. הכל בכל, מתוך רדיפת בצע כסף", נכתב בגזר הדין.

ואנונו, שעבד במשך כ-25 שנים במשרד האוצר וברשות המסים, הורשע בארבע עבירות שוחד. בין השאר, ביקש שוחד מהזמר קובי פרץ על מנת להסדיר את חובותיו לרשות המסים, בקשה שהזמר דחה. כמו כן, לקח כ-300 אלף שקל מאמרגנו של פרץ, יוחאי יעיש, וכן התכוון לסייע לאשתו של מנכ"ל מפלגת קדימה, משה שחורי, שהסתבכה. עם זאת, הוא זוכה ממספר עבירות סחיטה בהן הואשם.

עוד בנושא:
בכיר רשות המסים דוד ואנונו הורשע בקבלת שוחד
בכיר רשות המסים הואשם: ”שלשל כספים רבים לכיסו”
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את דוד ואנונו

דוד ואנונו, בכיר ברשות המיסים, מובל להארכת מעצר בחשד לשוחד, פברואר 2011. אורי לנץ
"בפעילותו המושחתת השחית והעכיר הנאשם סביבתו, והכתים שמו הטוב של משרד ממשלתי חשוב". ואנונו בהארכת מעצר/אורי לנץ

"הנאשם היה אמון על אכיפת החוק וחשוף ונגיש למידע עדין ומסווג מן המעלה הראשונה לגבי חקירות רשות המיסים, כמו גם תיקי מודיעין ותיקי חקירה של המשטרה הנערכים בשיתוף פעולה עם רשות המיסים", כתב השופט, דוד רוזן, בגזר הדין. "לא מדובר בתפקיד ציבורי רגיל, ככל שהיה נכבד ורם מעלה. הנאשם ביצע העבירות מתוככי אחד ממשרדי הממשלה שהינו ממבצרי שלטון וחוק". השופט רוזן הוסיף שואנונו "פעל בתפקידו הרם כאחרון העבריינים".

בגזר הדין תיאר השופט כיצד ואנונו נהג להיפגש עם "לקוחותיו" במקומות שונים - בבתי קפה, ומסעדות, לעיתים בשעות חשיכה, ומקומות ריקים מאדם, "כמו במגרש החנייה של קפה מסוים ביום סגריר, בשעת חצות". השופט הבהיר כי מעשיו של ואנונו "קשים ובזויים. הנאשם עבר עבירות שהינן מן העבירות החמורות עלי ספר החוקים. ממלא תפקיד בכיר ברשות המיסים, מנצל את תפקידו על מנת לגרוף מאות אלפי שקלים לכיסו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully