וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתה של ענת אלימלך תפוצה ב-300 אלף שקלים

גלעד גרוסמן

14.8.2011 / 21:28

יוסף אפוטה, אחיו של דוד אפוטה אשר רצח את בת זוגו הדוגמנית, יפצה את משפחתה לאחר שנקבע כי גרם לשיבוש חקירת הרצח. שופט בית המשפט למשפחה מתח ביקורת גם על התנהלות המשטרה בחקירה

כ-14 שנה לאחר שהדוגמנית ענת אלימלך נרצחה, וחמישה חודשים לאחר שבית המשפט קבע באופן רשמי שהרצח בוצע על ידי בן זוגה לשעבר, דוד אפוטה, קבע בית המשפט כי אחיו של אפוטה, יוסף, ייאלץ לפצות את משפחתה של אלימלך ב-300 אלף שקלים.

עוד על הרצח:
ביהמ”ש קבע סופית: ענת אלימלך נרצחה ע”י בן זוגה
אביה של ענת אלימלך: ”הוכח שהמשטרה התרשלה”
ב-2009: נמחקה עדותו של עיתונאי בפרשה

גופתה של אלימלך ובן זוגה לשעבר דוד אפוטה נמצאו ללא רוח חיים בדירתו של האחרון בדצמבר 1997, כאשר שניהם נורו ואקדח נמצא ליד ידה של אלימלך. תחילה פורסמו מסקנות סותרות לגבי האירוע, ובין השאר נטען כי אלימלך היא זו שירתה באפוטה ולאחר מכן התאבדה, מה שהוביל לכך שהיא נקברה בחלקת המתאבדים בבית העלמין.

האם זו סופה של הפרשה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

ב-2004 הגישו אביה ואחיה של אלימלך תביעה לבית המשפט בו ביקשו שייקבע רשמית כי אפוטה הוא הרוצח, וכן ביקשו פיצויים בגובה 8.4 מיליון שקלים. במרץ השנה הותר לפרסום כי שופט בית המשפט למשפחה בירושלים, מנחם כהן, שדן בתביעה, קבע באופן רשמי שאפוטה ביצע את הרצח ולאחר מכן התאבד. עוד נקבע כי אחיו, יוסף אפוטה, העביר את האקדח שאחז אחיו והניח אותו בסמוך לידה של אלימלך.

השופט כהן כתב בפסק הדין כי הנזק הנפשי שנגרם לבני משפחתה של אלימלך לא נבעו מרציחתה, כי אם ממעשהו של האח יוסף, שגרם לכך שפורסם שהיא זו שרצחה את אפוטה, וגרם לקבורתה בחלקת המתאבדים. לכן, הוא קבע כי האח יוסף יפצה את בני המשפחה ב-300 אלף שקלים. שאר התביעות של בני המשפחה נדחו.

אפוטה הוא היחיד שיפצה את בני משפחת אלימלך, אולם השופט כהן מתח ביקורת גם על המשטרה. ביחס אליה, קבע השופט כי זו התרשלה בטיפול בזירה ובאירוע קודם בו היה מעורב אפוטה, אולם הוסיף כי הדלפות שיצאו מהמשטרה, בניגוד לפרסומים הרשמיים של המשטרה, הובילו לפרסומים שפגעו בשמה של אלימלך. עם זאת, השופט הבהיר כי במקרה זה עילה לתביעה, מכיוון שהמשטרה אינה יכולה להכחיש כל פרסום בתקשורת. עוד קבע השופט כי המשטרה אינה אחראית לכך שאלימלך נקברה בחלקת המתאבדים, מכיוון שכפי הנראה בחברה קדישא קבעו שהתאבדה על סמך פרסומים בתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully