וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא נרפה עד שנמצא הרוצח מהבר נוער"

שנתיים אחרי הרצח בבר נוער, שגבה חייהם של מדריך ונערה צעירה, והביא לפציעתם של 10 בני נוער, נערך טקס לזכר הנרצחים בגן מאיר בת"א. נתניהו הבטיח: "אנחנו חייבים למצוא הרוצח"

אבי כהן

(צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)

במלוא שנתיים לפיגוע הירי בבר נוער, מועדון הנוער הגאה בתל אביב בו קיפחו חייהם מדריך הנוער, ניר כ"ץ בן ה-26 והחניכה ליז טרובישי בת ה-17, ונפצעו עוד 10 בני נוער, התקיים אמש (שבת) טקס זיכרון במועדון קהילת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסקסואלים וביסקסאולים) בגן מאיר בתל אביב. הרוצח טרם נתפס.

בנאום מוקלט ששלח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיפר כי ביקר בבר נוער לאחר אירוע הרצח והביע זעזוע עמוק ממה שראה ושמע. לדבריו, "שוחחתי עם פעילים והבעתי את הסלידה העמוקה שלי, ואני מאמין של כל אזרחי ישראל, מפגיעה בחפים מפשע". בהמשך, ציין כי לא שכח את האירוע והסביר כי "כראש ממשלה אני מחויב לשמור על ביטחונם של כלל אזרחי ישראל, ללא הבדל דת, גזע, מין או השקפה".

נתניהו הבהיר גם כי האלימות אינה לגיטימית, זאת בניגוד לשיח הרווח בחברה דמוקרטית. לדבריו, "בחברה הישראלית אין מקום לאלימות, שנאה או הסתה. ויכוחים חייבים להתחיל ולהסתיים בדיבור". כמו כן, הדגיש ראש הממשלה כי "אין מקום לאפליה בחברה הישראלית. אפליה באשר היא פסולה ומאוסה ועל כולנו מוטלת האחריות לקיים חברה פתוחה, ליברלית ומעל הכל נטולת שנאה ואלימות".

בדבריו, התייחס נתניהו גם לעובדה שהרוצח טרם נתפס. "משטרת ישראל פועלת לעצור את האחראים לפשע הנפשע הזה. זוהי חובתנו וזה תפקידנו", אמר. הוא אף הבטיח כי "לא נרפה, אנחנו צריכים וחייבים למצוא את הרוצח". לבסוף, ביקש ראש הממשלה לשלוח ברכת החלמה מהירה לפצועים שעדיין נמצאים בתהליך השיקום, והביע תקווה כי משפחות הנפגעים, כמו גם הפצועים, יחזירו לשגרת חייהם.

בטקס הזיכרון נכחה יו"ר האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני. בדברים שנשאה במהלך הטקס טענה כי ישנו קשר בין עצרת המחאה החברתית בקריית הממשלה לבין טקס הזיכרון בגן מאיר. לדבריה, "בסופו של דבר מדובר במאבק על פניה של מדינת ישראל". בהמשך, התייחסה לבני לסוגיה המפלגתית ואמרה: "שלא יגידו לכם שבמאבק הזה יש שמאל וימין, ושהומואים זה עניין של השמאל שצריך להגן עליכם. זו שטות גמורה". לבסוף, אמרה יו"ר האופוזיציה כי מדובר במאבק על הזכות הבסיסית לחיות בישראל, "לאנשים נמאס לחיות בפחד, לתרום בלי לקבל בחזרה, לחיות בארון".

עוד על הרצח בבר נוער:
הירי במרכז ההומו-לסבי: "הוא ירה בכולם"
בן זוגו של הנרצח בבר נוער לא יגורש מהארץ
מצעד הגאווה בת"א יפתח בדקת דומיה לנרצחי "בר נוער"

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully