וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג ללא רישיון, הרג צעיר בתאונה - וייכלא

רמי שני

25.7.2011 / 15:54

עלי אבו כף ניצל את העובדה שחברו יצא מהרכב בתחנת דלק, תפס את ההגה - והחל בנסיעה פרועה שהסתיימה בהתהפכות הרכב ובמות קרוב משפחתו. "נהיגה מסוכנת וחסרת רסן", כתב השופט

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) שש וחצי שנות מאסר בפועל על עלי אבו כף, צעיר תושב הדרום, במסגרת הסדר טיעון שנחתם מולו, לאחר שנהג ללא רישיון וגרם להריגתו של בן משפחתו שהיה עמו ברכב, ולפציעת שני בני אדם נוספים – בהם הוא עצמו. אבו כף הורשע בעבירות של הריגה, נהיגה ללא רישיון, נהיגה בזמן פסילה (רישיונו נפסל בעבר בגלל עבירות דומות – ר"ש), ועבירות נוספות. מלבד עונש המאסר בפועל, נגזרו על אבו כף, בן 20, תשעה חודשי מאסר על תנאי וכן נשללה ממנו האפשרות להוצאת רישיון נהיגה למשך שמונה שנים.

על פי הכרעת הדין, באוקטובר האחרון, נסע אבו כף ברכב מסחרי, בו נהג חברו, והשניים עצרו בשעת ערב מאוחרת בתחנת דלק בכביש שבין באר שבע לדימונה. כשנהג המכונית ירד לתדלק אותה, התיישב אבו כף במקומו. נוסעי הרכב האחרים ביקשו ממנו לחזור למושב שלו, אך הוא סירב ולא נענה גם לבקשה דומה מפי הנהג הקודם, עם חזרתו למכונית. אבו כף פתח בנסיעה לכיוון דימונה, תוך שהוא מגביר כל העת את מהירות הנסיעה, למרות מחאת יתר הנוסעים במכונית בהם גם בני משפחתו.

בשלב מסוים, הבחין אבו כף במכונית נוספת הנוסעת בנתיב נסיעתו. אבו כף הגביר את מהירות הנסיעה, הרבה מעבר לזו המותרת בכביש. כשהחל לעקוף את המכונית, איבד שליטה ופגע בצדה השמאלי. מעוצמת הפגיעה, נזרקה המכונית בה נהג אבו כף שמאלה, חצתה את מסלולי הנסיעה והשוליים לעבר השטח הבלתי סלול שבין נתיבי הנסיעה הנגדיים, והתהפכה.

כתוצאה מההתהפכות, נהרג בן משפחתו של אבו כף ושניים אחרים, כולל אבו כף עצמו, נפצעו באורח קל, כמו גם נהג הרכב הנעקף. בהכרעת הדין כתב השופט אליהו ביתן, כי אבו כף פעל מתוך זלזול מוחלט בתוצאות העלולות להיגרם כתוצאה ממעשיו: "נהיגת הנאשם הייתה מסוכנת וחסרת רסן, ותוצאתה הייתה מוות מיותר של אדם צעיר. התנהלות הנאשם, בנהיגתו ברכב ללא רישיון, ללא ביטוח ותחת פסילה, במהירות גבוהה ובחוסר התאמה לתנאי הדרך, ובעקיפת רכב מימין בחוסר אחריות משווע, שסופה תאונה קשה – מבטאת זלזול בוטה בחיי אדם ובחוק. לחובת הנאשם, למרות גילו הצעיר, עבר פלילי משמעותי והוא נשא מספר מאסרים".

עוד על מכת תאונות הדרכים:
נהג ללא רישיון, הפנה אצבע משולשת לשוטר - ונהרג
צעיר נהג ללא רישיון וקסדה על קטנוע בי-ם ונהרג
2 הרוגים בתאונה בבנימינה; חשד: הנהג לא ציית לאדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully