וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת החרדים נגד חניון קרתא: "השוטרים נאצים"

איילה חננאל

16.7.2011 / 18:05

קרוב ל-800 חברי הפלג הקיצוני "העדה החרדית" הגיעו הערב לרחוב הנביאים בבירה, ומציינים מאה שבתות לפתיחת החניון בשבת. הם משליכים אבנים ומגדפים את השוטרים. טרם דווח על עצורים

כ-800 חרדים באו הערב (שבת) לצומת הרחובות הנביאים ושטראוס בירושלים, וניסו לחסום את הכביש. שוטרים רבים נערכו במקום והציבו מחסומים בצומת. כמה מפגינים חרדים השליכו לעבר השוטרים אבנים, בקבוקים וחפצים, וקראו לעברם "נאצים" ו-"שאבעס". עד כה לא דווח על נפגעים, ומהמשטרה נמסר כי עד כה מפגין אחד נעצר בחשד שתקף שוטר.

חרדים מפגינים נגד פתיחת חניון קרתא בירושלים. עומר מירון
הפגנת החרדים הערב בירושלים/עומר מירון

המפגינים, חברי הפלג הקיצוני "העדה החרדית", מציינים הערב מאה שבועות לפתיחתו של חניון קרתא בשבת. זה שנתיים שחברי הקהילה מפגינים מדי כמה שבועות נגד פתיחת החניון, ומתעמתים עם המשטרה ועם אנשי מג"ב.

אחד מהמפגינים אמר לוואלה! חדשות כי הערב מנהיג את המחאה הרב דוד קאהן. קאהן, אדמו"ר חסידות תולדות אהרון, נחשב לאחד ממנהיגי הקהילות הגדולות בקהילה הקיצונית.

הרחוב החרדי היה סוער בימים האחרונים. ביום רביעי פשטו פקחים של רשות המסים על משחטה בשכונת מאה שערים, ועצרו את המנהל שלה, יואליש קרויס, עסקן המוכר גם כקמב"ץ "העדה החרדית".

קרויס התעמת עם השוטרים שליוו את הפקחים, ובמקום התפתחה תגרה, שבמהרה הפכה לקטטה המונית. רבים מתושבי השכונה הגיעו בריצה למקום, והשליכו אבנים לעבר כוחות המשטרה שהוזעקו לשכונה. השוטרים ניסו לפזר את המפגינים באמצעות רימוני גז ורימוני הלם, ושלושה מהחרדים המתפרעים נעצרו.


עוד בנושא:
תחילת ההפגנות: 57 עצורים ופצוע קשה
חשד: מארגן ההפגנות תקף אישה בירושלים
ומהי התרנגולת המסתורית שנמצאה ברשותו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully