וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: יגאל עמיר יוכל בקרוב ללמוד עם אסיר אחר

גלעד גרוסמן

23.6.2011 / 16:25

כך הוחלט בתגובה לערעור שהגיש רוצח ראש הממשלה רבין על החלטת בית המשפט להחזיקו בבידוד למשך 6 חודשים נוספים. עורך דינו: "יש להוציאו מבידוד לחלוטין, מדובר בעוול שזועק לשמיים"

"יגאל עמיר יוכל לצאת ללמוד עם אסיר אחר בתוך שבועיים-שלושה", כך אמר היום (חמישי) נציג המדינה בדיון בבית המשפט העליון בתגובה לערעור שהגיש עמיר בנוגע להמשך החזקתו בהפרדת יחיד. פרקליטו של עמיר, עו"ד אריאל עטרי, אמר בדיון כי הוא מבקש להוציא את עמיר לחלוטין מהפרדה. הוא טען כי מדובר ב"אדם שהוחזק הכי הרבה זמן בהיסטוריה בהפרדת יחיד, למרות שלא הושגה שום הוכחה שהוא מהווה סכנה אידיאולוגית או ביטחונית".

בחודש אפריל הודיע עמיר כי הוא מסכים להצעת הפרקליטות ללמוד תורה אחת לשבועיים עם אסיר דתי אחר, ובמקביל המשיך לדרוש מהמדינה להוציאו מבידוד. בתחילת חודש מאי ערער עמיר לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה להשאירו בבידוד לשישה חודשים נוספים. בעתירה, שהוגשה באמצעות עטרי, נטען כי עמיר מופלה לרעה לעומת אסירים אחרים, רבי-מרצחים, אסירים ביטחוניים שרצחו אנשי ציבור ואנסים – המוחזקים באגפים רגילים בבתי הסוהר.

"בואו נתאר לעצמנו מה יקרה אם עמיר יפגוש אסיר אחר", אמר עטרי, "בואו נניח שהוא יאמר לו את הדברים הכי חמורים, נגיד שהוא יגיד לו שהוא סבור שיש לפוצץ את בניין הכנסת, איפה הסכנה? האסיר ייצא מחר מהכלא וירוץ לכנסת ויבצע את זה? זה החשש?" כאשר תהו השופטים מדוע עמיר מתנגד לכך שיועבר להפרדה זוגית, כפי שהוצע לו בתגובה לבקשתו לצאת מן הבידוד, השיב העו"ד כי הפרדה זוגית היא גרועה יותר מהפרדת יחיד. "ההחזקה של המבקש זה עוול שזועק לשמיים והגיע הזמן לתקן את המצב", אמר עו"ד עטרי.

עוד על תנאי החזקתו של יגאל עמיר:
רוצח ראש הממשלה מחפש חבר דתי לשיעורי תורה
ערעור לעליון: להוציא את יגאל עמיר מבידוד
האם יגאל עמיר יזכה לצאת מבידוד לכבוד ליל הסדר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully