וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבדה עין בטיול ותובעה מיליונים מחברת הנסיעות

גלעד גרוסמן

27.4.2011 / 13:00

תושבת אשקלון בת 58 נפגעה בעינה במהלך טיול במערת נטיפים בסלובניה לפני כשנה. היא תבעה 2.5 מיליון ש"ח מחברת הנסיעות שכן לדבריה מדריך הטיול הזניח את הטיפול בה

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה היום (רביעי) תביעה בגובה 2.5 מיליון שקלים נגד חברת טיולים מובילה בארץ, לאחר שהתובעת איבדה את עינה במהלך טיול מאורגן של החברה במערת נטיפים בסלובניה.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ישראל אסל, נטען כי האישה, תושבת אשקלון בת 58, יצאה לפני כשנה לטיול מאורגן בסלובניה וקרואטיה. ביומו הרביעי של הטיול נסעה הקבוצה לסיור במערת נטיפים בסלובניה, שכלל "אטרקציה" של כיבוי אורות. כאשר חברי הקבוצה נכנסו למערה, מלווים במדריך מקומי ומדריך מטעם חברת הטיולים, כובה האור במערה וזו הוחשכה לחלוטין.

בשלב זה, נטען בתביעה, הבחינה אחת מהמטיילות שבעלה התמוטט החלה לזעוק לעזרה. המטיילים נכנסו לפניקה, ו"החלו דחיפות, צעקות, והיסטריה בתוך המערה". בתוך ההמולה הרגישה התובעת שעצם חד, ככל הנראה נטיף מהמערה, חדר לעינה השמאלית והיא החלה לדמם בצורה חריפה מהעין. כאשר יצאו חברי הקבוצה מהמערה, ביקשה האישה מהמדריך שיזמין לה אמבולנס או מונית באופן דחוף כדי לפנותה לבית החולים, אולם המדריך סרב לדבריה לבקשה בשל העלות הגבוהה. האישה הסכימה לשלם על הפינוי, אולם המדריך סירב גם לכך.

"מטיול כיף לסיוט אמיתי"

לטענת התביעה, רק כעבור מספר שעות הופנתה האישה לקבלת טיפול רפואי בחדר המיון בבית חולים בלובליאנה. היא נסעה באוטובוס יחד עם שאר חברי הקבוצה במשך מספר שעות עד שהגיעה לבית החולים, כשלטענתה המדריך סירב להשאיר עמה מלווה, והיא נותרה לבדה בבית החולים, כהיא איננה מסוגלת לשוחח עם הצוות הרפואי. האישה נותחה ואושפזה למשך ארבעה ימים, במהלכם, על פי כתב התביעה, המדריך לא ענה כשהתקשרה אליו, והתחמק מיצירת קשר עמה. רק לילה אחד לפני הטיסה היא הצליחה לשוחח עם המדריך, אולם הוא לא נתן לה את פרטי הטיסה. לכן, בבוקר הטיסה הובהלה האישה באמבולנס של בית החולים לשדה התעופה שם המתינו נציגי בית החולים יחד עמה עד להגעת הקבוצה.

לאחר חזרתה ארצה היא עברה סדרה ארוכה של טיפולים, ובמהלכם עקרו לה הרופאים את עין שמאל הפגועה והתקינו לה עין מסיליקון. כיום, לפי התביעה, היא על סף עיוורון, מכיוון שהפגיעה גרמה להתפרצות של דלקת גם בעינה השניה. "כתב תביעה זה ממחיש את חוסר האכפתיות, שהפגינה הנתבעת כלפי התובעת, נוסעת ששילמה ממיטב כספה עבור טיול לחו"ל (שהפך מטיול כיף לסיוט אמיתי), טיול שבמהלכו נפגעה התובעת בצורה קשה בעינה. הנתבעת הותירה את התובעת לבדה בבית חולים בסלובניה, ללא כל השגחה ובזלזול ולא כפי שמצופה מחברת נסיעות המכבדת את עצמה".

מחברת הנסיעות נמסר בתגובה כי "התביעה עדיין לא הגיעה למשרדנו. נלמד את התביעה ונגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully