וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: בת ה-7 תחזור לאמה הנרקומנית לשעבר

14.4.2011 / 17:21

לפני שנתיים הפריד ביהמ"ש בין האם לבין בתה. האם לא ויתרה וערערה לבית המשפט העליון, שהחליט הרכב מורחב וברוב של 5 שופטים מול 4, לאפשר לשתיים לשוב זו לזו, עוד לפני ליל הסדר

סוף לדרמה: הרכב מורחב של תשעה שופטי בית המשפט העליון, אישרו היום (חמישי) כי אם, נרקומנית לשעבר, תוכל להמשיך ולגדל את בתה בת ה-7, לאחר שזו נלקחה ממנה על ידי רשויות הרווחה. ההחלטה התקבלה ברוב של חמישה שופטים שתמכו בהשבת הבת למשמורת אמה, לעומת ארבעה שופטים, בהם גם נשיאת העליון דורית ביניש, שהתנגדו.

לפני כשנתיים החליטו רשויות הרווחה, שפיקחו על האם ובתה, להפריד בין השתיים. ההחלטה התקבלה מכיוון שבבדיקות שנערכו לאם, נמצא כי היא השתמשה בסמים. לפני כשנה קבע בית משפט לענייני משפחה כי הילדה תימסר לאימוץ, החלטה שאושרה על ידי בית המשפט המחוזי. האם לא ויתרה, וערערה באמצעות עורכי הדין רונן דליהו ורעות זנזורי על ההחלטה לבית המשפט העליון, שקבע לפני כחודשיים שהבת תושב לאם.

הפרקליטות ביקשה לקיים דיון נוסף במקרה, מכיוון שמדובר לדבריהם בשאלה עקרונית לגבי הקריטריונים של טובת הילד. לפני כשבועיים התקיים דיון מול הרכב מורחב של תשעה שופטים, במהלכו ביקשה האם, שבמידה ויוחלט להשאיר את בתה אצלה, שההחלטה תתקבל עוד לפני חג הפסח, כדי שהשתיים תוכלנה לבלות יחד בליל הסדר. היום פרסמו השופטים את החלטתם ללא נימוקים, כדי לאפשר את הבקשה. "אנו נענים לבקשה זו ,על מנת לאפשר את הדבר בעזרת גורמי הרווחה, האמונים על עריכת הסידורים הדרושים לצורך זה", הסבירו השופטים בפסק הדין. "אין בכל האמור לעיל כדי לגרוע מהערכתנו הרבה להורים המיועדים לאימוץ הילדה, שנהגו במכלול ברגישות ובאצילות ונותר לנו רק להביע את התקווה שאף להם יימצא בעתיד הקרוב פתרון ראוי", כתבו השופטים שנימוקי החלטתם יפורסמו במועד אחר.

פרקליטיה של האם, עורכי הדין רונן דליהו ורעות זנזורי, אמרו כי היא מאוד מתרגשת מההחלטה, במיוחד לאור העובדה שההחלטה פורסמה לפני ליל הסדר. "אנחנו חושבים שמדובר בתוצאה נכונה וראויה, ומודים לבית המשפט", אמרו השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully