וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיק נגד בר לב ייסגר - התנצל בפני אורלי אינס

7.4.2011 / 16:37

היועמ"ש וינשטיין החליט לסגור את תיק החקירה נגד ניצב אורי בר לב בעניין התלונה על הטרדה מינית שהגישה ד"ר אורלי אינס. בר לב "לקח אחריות על התנהגותו", התנצל וצפוי לפרוש מהמשטרה

היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין יהודה וינשטיין, החליט אמש(רביעי) לסגור את תיק החקירה נגד ניצב אורי בר לב, בעניין ההטרדה המינית שביצע בר לב, לכאורה, בד"ר אורלי אינס. בהודעה שנמסרה ממשרד המשפטים נכתב, כי בחקירת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שנפתחה כנגד בר לב בעקבות תלונתה של אינס, נאספו ראיות לכאורה להוכחת עבירה של הטרדה מינית שביצע בר לב באינס וכן ראיות התומכות בגרסתה. "נוכח טיב המעשים ומכלול נסיבות העניין על היבטיו הציבוריים, האישיים, והמשפטיים אין עוד הצדקה למיצוי הליכים בפרשה זו", לשון ההודעה.

ד"ר אינס בירכה היום על החלטת היועץ המשפטי, ואמרה: "האמת יצאה לאור: החלטת היועץ המשפטי לממשלה מאששת את מה שטענתי לכל אורך הדרך, כי ניצב אורי בר לב ביצע בי עבירות מין חמורות ועכשיו גם בר לב עצמו מודה בכך. אני מצטערת צער עמוק על כך שנציגים מטעמו של ניצב במשטרת ישראל, מועמד למפכ"ל, הכפישו וביזו קורבן עבירה, תוך יצירת סיפור בדוי, כאילו מדובר היה במשיכה ביד ותו לא".

עוד בטרם הוחלט בפרקליטות האם להגיש כתב אישום, פנה בר לב באמצעות פרקליטו, עורך הדין דורי קלגסבלד, וביקש לקחת אחריות מלאה על התנהגותו הבלתי ראויה ולהתנצל בפני אינס על התנהגותו ועל הפגיעה בשמה הטוב. כמו כן, הודיע בר לב על כוונתו לפרוש מהמשטרה.

במכתב ההתנצלות ששלח בר לב לאינס, נכתב: "אני מקבל אחריות מלאה על התנהגותי הבלתי ראויה בהקשר המיני כלפיך ומצטער על הפגיעה בשמך הטוב כפועל יוצא מפרסומים שונים שליוו את הפרשה. בביטוי לנטילת אחריות זו, אני מתנצל בפניך. בהתאם, החלטתי לפרוש ממשטרת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב ההתנצלות של ניצב בר לב לאורלי אינס/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע הוצגו בפני אינס עיקרי פנייתו של בר לב לסגירת התיק בעת שהגיעה למשרדי מח"ש. אינס הביעה את עמדתה, לפיה בר לב צריך להתנצל ולאחר מכן הוחלט על סגירת התיק. בתוך כך, שלח היום בר לב מכתב התנצלות אישי לאינס, כחלק מהפשרה ביניהם.

פרקליטתה של אינס, עורכת הדין רחל תורן אמרה כי למרות שלא הוחלט על הגשת כתב אישום כנגד בר לב, מדובר בכל זאת בהישג עבור אינס. "אנחנו רואות במכתב ההתנצלות - נטילת האחריות המלאה והכאה על חטא", אמרה תורן. "הודעת הפרישה הישג כביר לד"ר אינס ולמתלוננת באשר הן. בזכות ההתנהלות הזאת נחסך הן מאינס, הן מהמשטרה והן מהציבור בישראל משפט ארוך וקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully