וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איגוד הפסיכיאטרים: "חשש שמשה קצב יתאבד"

אריאל נוי

22.3.2011 / 14:01

פרופ' זאב קפלן מזהיר כי קיים חשש שהנשיא לשעבר ישים קץ לחייו, לאחר שנגזרו עליו שבע שנות מאסר בפועל. "הוא בדיכאון. על שירות בתי הסוהר להשגיח עליו"

יו"ר איגוד הפסיכיאטרים ומנהל בית החולים הפסיכיאטרי בבאר שבע, פרופסור זאב קפלן, הביע היום (שלישי) דאגה עמוקה ממצבו הנפשי של הנשיא לשעבר משה קצב, זאת בעקבות עונש המאסר שהוטל עליו. קפלן הסביר לוואלה! חדשות, כי "ברור לי שמשה קצב נמצא בימים אלה בדיכאון קליני מאוד קשה. אנשים בדיכאון לא יכולים לשקול דברים בצורה רציונלית ולא יכולים להבין את המשמעויות הסביבתיות. הוא מרגיש שחרב עליו עולמו".

לדברי קפלן, הסכנה היא שמצבו הנפשי של קצב ימשיך להיות קשה ואף יחמיר ברגע שהוא יבין שהוא אכן אמור להיכנס לכלא: "הוא היה במעמד ציבורי כל כך גבוה, אזרח מספר אחת במדינת ישראל, ועכשיו הוא הגיע למצב שההתייחסות אליו היא כמו לעבריין ואנס שהולך לכלא. ברור שהוא בדיכאון, אבל ברגע שיהיה לו קצת כוח והוא יבין את המשמעות של ההחלטה, קיים סיכון ממשי שהוא יחשוב שאין טעם לחייו והוא לא יכול להתמודד עם זה".

קפלן המליץ לשירות בתי הסוהר לפקח על קצב: "אני לא יכול לנחש שהוא יתאבד, אבל ברור שקיים סיכון ממשי לחייו והוא לא יוכל לעמוד בזה. בכלא הוא יתפקד כשהוא בדיכאון והוא יתפקד כמו שמתפקד אדם שחרב עליו עולמו. אני ממליץ שכשהוא יגיע לכלא, על שירות בתי הסוהר לשים לב אליו". קפלן הוסיף כי מ"הנתונים שידועים עליו, ברור לכל בר דעת מה שעובר על קצב. בשלב מסוים הוא יגיע למסקנה שאין לו כוחות להתמודד עם זה". יצוין כי פרופ' קפלן לא מטפל או טיפל בעבר במשה קצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully