וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרס שוטר למוות במחסום בדרום והורשע בהריגה

רמי שני

9.3.2011 / 16:52

לפני כשלוש שנים דרס איברהים טמטאווי שוטר שביקש ממנו לעצור במחסום משטרתי סמוך למצפה רמון. היום הרשיע אותו ביהמ"ש בהריגה, אך לא ברצח. בפרקליטות הביעו אכזבה מהפסיקה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, הרשיע היום (רביעי) את איברהים טמטאווי, בן 22, בהריגת השוטר יגאל כהן. עם זאת, זיכה בית המשפט את טמטאווי מעבירה של רצח. על פי הכרעת הדין, במרץ 2008 נסע טמטאווי עם אדם נוסף ברכב מסחרי למחסום משטרתי שהוצב מצפון לכניסה למצפה רמון. כהן סימן לנהג הרכב לעצור, אלא שטמטאווי המשיך לנסוע ופגע בכהן פגיעה אנושה. לאחר מכן, איבד טמטאווי שליטה על הרכב, שהתהפך אל שולי הדרך. טמטאווי והנוסע הנוסף נעצרו, ובחיפוש ברכב שבו נסעו נמצאו בו כבלי מתכת שנגנבו מבתים במצפה רמון.

שופטי בית המשפט הגיעו למסקנה שלא היתה לטמטאווי כוונה לרצוח את כהן, אך ציינו כי נהג בפזיזות כשניסה לברוח מהמקום. "סברנו שנושא ההימלטות היה בראש שלו. לכן קבענו שיש כאן עבירת פשע", אמר השופט ברוך אזולאי. לדברי הרכב השופטים, שמנה גם את צילה צפת ונתן זלוצובר, בשל הצטברות הראיות של פגיעה בתשתיות, וכן בשל הסמיכות בין אירוע הפגיעה בשוטר לגניבת הכבלים, קיימות ראיות לביצוע פשע: "לא קיבלנו את עדויות הנאשם וחברו, ומצאנו בהן סתירות רבות שלו ושל השותף שלו. האמנו לעדויות העובדתיות שלגביהם העידו, אך התייחסנו אליהם בזהירות".

עורך הדין יואב עטר, שהגיש את כתב האישום מטעם המחוז הדרומי בפרקליטות, הסביר כי על צוותו ללמוד את התיק ולהבין מדוע החליט בית המשפט להרשיע את טמטאווי בהריגה בלבד: "הנאשם ביצע קודם לכן עבירה של גניבת תשתית מבתים במצפה רמון, לכן סברנו שדי בעובדה שפגיעתו בשוטר גרמה למותו במהלך הימלטות מביצוע עבירה, כדי להרשיעו ברצח".

טמטאווי עצמו, שב והביע חרטה על המעשה. היום הוא אמר כי "זה לא היה רצח בכוונה תחילה. לא תכננתי לעשות את זה. זו היתה תאונת דרכים רגילה. אי אפשר להאשים אותי ברצח". עורכת הדין סוזי שלו, המייצגת את טמטאווי, טענה כי "כל ההתנהלות במקום של התאונה, מצביעה על כך שהדבר לא נעשה בכוונה תחילה. החלטת בית המשפט תואמת לפיכך את דעתנו בפרשה זו".

אביו של השוטר, יצחק כהן, סיפר כי נכדו בן השמונה, נתנאל, שואל אותו מתי יזכה לראות את אביו. הוא סיפר כי "יש ילד נוסף, בן ארבע, שלא הספיק בכלל להכיר את אבא שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully