וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן שריג נחקר בחשד לנהיגה תחת השפעת סמים

איילה חננאל ולילה אודינייב

8.11.2010 / 17:08

כוכב "מחוברים" עוכב לחקירה בסמוך למשרדי קשת בתל אביב, לאחר שהוגשה תלונה כי הוא צילם את עצמו מעשן מריחואנה רפואית בזמן נהיגה. שריג: "המשטרה עושה את עבודתה"

כוכב הסדרה "מחוברים", ותסריטאי הסדרה "רמזור", רן שריג, עוכב היום (שני) לחקירה על ידי אגף התנועה של המשטרה בחשד שנהג תחת השפעת סמים. לאחר המעצר אמר שריג לוואלה! חדשות כי "משטרת ישראל היא המשטרה הכי טובה ועושה את עבודתה נאמנה".

שריג עוכב על ידי השוטרים זמן קצר לאחר ששב לישראל מאמסטרדם, בעקבות קטעים רבים ששודרו בסדרה "מחוברים", בהם תיעד עצמו נוהג תוך כדי שהוא מעשן מריחואנה, אותה הוא צורך באמצעות אישור רפואי. החקירה נפתחה בעקבות תלונה של עמותת "אוויר נקי" ליחידה המרכזית של אגף התנועה במחוז תל אביב. העמותה עומדת מאחורי העברת החוק המונע עישון במקומות ציבוריים ומנהלת מאבק נגד עסקים שמפרים את החוק. בכוונת המשטרה לקחת משריג בדיקות דם ושתן, חלקן כבר בוצעו היום ואם אכן יימצא שנהג תחת השפעה הוא יואשם בנהיגה תחת השפעת סם.

מעצרו של שריג התבצע בשעות הצהריים, סמוך למקום עבודתו במשרדי "קשת" בתל אביב, לאחר שנכנס לרכבו והספיק לנסוע כמה מאות מטרים. בעת שנעצר, שוחח שריג עם "מחובר" אחר, שי גולדן, והספיק לומר לו "אני לא יכול לדבר עכשיו, עוצרים אותי שוטרים". בתוך כך, משרד הבריאות פתח בהליך ביטול רישיונו של שריג לשימוש במריחואנה רפואית וזאת מאחר שעישון במהלך נהיגה מהווה הפרה של תנאי הרישיון. ד"ר יהודה ברוך, הממונה על המריחואנה הרפואית במשרד הבריאות, יערוך לשריג שימוע בנוגע לאישור שניתן לו לשימוש בסם.

במקביל לשידור הסדרה המתעדת את חייו, תפס שריג באחרונה את הכותרות בשל הרומן אותו הוא מנהל עם דנה ספקטור, בעלת טור אישי בידיעות אחרונות ואחת מהמשתתפות בגרסה הנשית של "מחוברים".

"מאבק משטרתי בנוהגים תחת השפעת סמים"

במשטרה טוענים כי החקירה של שריג הינה רק "הירייה הראשונה במלחמה" עליה הכריזו באגף התנועה של מחוז תל אביב כנגד אנשים הנוהגים תחת השפעת מריחואנה.

לפני כחודש אמר גורם בכיר באגף כי "בכוונתנו להשתמש בסמכות שניתנה לנו בחוק ולדרוש בדיקות שתן מאנשים הנחשדים בנהיגה תחת השפעת סם. אם יימצא כי נהגו תחת ההשפעה, הם יואשמו באותו רף ובאותו קנה מידה כאדם שנתפס נוהג שיכור".

דברים אלו של המשטרה גרמו למורת רוח רבה בקרב ציבור המעשנים אך גם בקרב המשפטנים, שכן מריחואנה נשארת בדמו של המעשן ושרידיה נותרים בשתן של אדם גם כשבועיים לאחר העישון בפועל, דבר שלטענת מספר משפטנים יביא להפללתם של חפים מפשע. במחוז תל אביב של משטרת התנועה אמרו כי "יש צורך לחוקק תקנות וסייגים, אשר ימנעו מאנשים שקיבלו אישור להשתמש במריחואנה לצרכים רפואיים לנהוג תחת השפעתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully