וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיסקים במחשב של מח'ול נעלמו באופן מסתורי

קובי מנדל

16.9.2010 / 18:18

חוקריו של אמיר מח'ול לא הצליחו לאתר על מחשבו את תוכנת ההצפנה אשר לפי כתב האישום שהוגש נגדו, שימשה אותו לריגול למען חיזבאללה. בדיון בביהמ"ש נחשף עוד כי דיסק נוסף נשרף "בשל תקלה נדירה"

על אף הודאתו, חוקריו של אמיר מח'ול לא הצליחו לאתר את תוכנת ההצפנה אשר לפי כתב האישום שהוגש נגדו, שימשה אותו לריגול למען חיזבאללה- כך חשף היום (חמישי) פקד ישי כהן מהיחידה הארצית לחקירות בינלאומית (יאחב"ל). כהן אמר את הדברים במהלך עדות שמסר בדיון בבית המשפט המחוזי בחיפה במשפטו של מח'ול, הנאשם בעבירות של ריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאויב וסיוע לאויב בזמן מלחמה. עוד הוא אמר, כי לפי גרסתו של מח'ול, התוכנה היתה על הדיסק הקשיח של מחשבו - שהושמד. מדובר אפוא בדיסק אשר לפי הודאתו של מח'ול, נמסר לו לפני כשנתיים בקופנהגן על ידי של חסן ג'עג'ע, אזרח לבנוני המתגורר בירדן.

פקד כהן אמר כי "בלי התוכנה הזאת, אי אפשר לבדוק אם תמונה שאני רואה לפני במחשב היא רק תמונה או למעשה טקסט מוצפן". כהן הוסיף, כי דיסק נוסף הושמד בנסיבות מסתוריות במהלך בדיקתו על ידי החוקרים. "אני מזכיר לבית המשפט שהתייחסתי במפורש לכך שדיסק קשיח ששימש על פי החשד את הנאשם בביצוע העבירות, הושמד, נעלם, נזרק על ידי הנאשם לפח האשפה", סיפר כהן בעדותו. "אני לא יודע מה הוא הכיל. לגבי דיסק אחר שהיה בפרשה, אנחנו חיפשנו אחריו במשך תקופה מאוד ארוכה. כאשר קיבלנו אותו, כמעט שלושה שבועות לאחר שהחלה הפרשה, ניסינו להעתיק אותו. הדבר לא צלח ובאופן חריג מאוד – הדיסק נשרף, לאחר שאירע קצר במהלך הבדיקה. כך, איננו יכולים לדעת מה היה בשני הדיסקים".

רפ"ק אלדד בצר, כיום ראש מחלק איסוף ביחידה הכלכלית וראש מחלק בילוש לשעבר ביאחב"ל, הסביר בעדותו כי מעצרו של מח'ול בוצע באישון ליל, כדי להימנע מלהלבין את פניו בפני שכניו. "היתה זו שעה נוחה ובטוחה כדי להימנע כמה שאפשר מחיכוך עם האוכלוסייה סביב ביתו של החשוד, תוך ניסיון לצמצם את הפרובוקציות הצפויות הן מצד הסובבים אותו והן בבית, וכן מתוך ניסיון להמעיט פגיעה בחשוד שלא להלבין את פניו ברבים".

מח'ול, יו"ר איתג'אה, עמותת הגג של העמותות הערביות בישראל, נאשם שנפגש במהלך שנת 2008 עם סוכן חיזבאללה בדנמרק והביע הסכמה לשמש כמקור מידע חשאי עבור הארגון השיעי. הוא נעצר בתחילת מאי על ידי השב"כ והיאחב"ל בלהב 433. פרקליטיו של מחו'ל טענו בתוקף כי הודאותיו נגבו ממנו באמצעים פסולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully