וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין משטרה תקף עציר כפות והטיח ראשו בקיר

איילה חננאל

16.6.2010 / 12:47

אמיר דוד, קצין סיור במרחב יפתח, הורשע בתקיפה הגורמת חבלה ופציעה של אדם שנעצר לאחר שארגן מסיבה רועשת. העצור נלקח לתחנת המשטרה, ובעת שהיה כבול באזיקים, היכה אותו הקצין וגרם לו פגיעות בעור התוף של אוזנו

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (רביעי) קצין משטרה בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ופציעה. לפי הכרעת הדין, אמיר דוד, קצין סיור במרחב יפתח, תקף בדצמבר 2008 את דן רפפורט, מתלונן שנעצר על ידי המשטרה לאחר שמסיבה שארגן בתל אביב הפריעה לשכנים. לתקיפה קדם ויכוח בין השניים.

לאחר שרפפורט נעצר, הוא הובל לתחנת המשטרה במרחב יפתח. בזמן שהוא המתין במסדרון, כאשר ידיו היו כבולות מאחורי גבו והוא אזוק בכבלי רגליים, דחף אותו קצין המשטרה לעבר הקיר והיכה אותו באמצעות מכות אגרוף באוזניו ומכת ברך לצלעותיו. בנוסף, הוא הטיח את ראשו בקיר, תוך תפיסת שיערותיו. לאחר מכן הוא סטר למתלונן מספר פעמים על פניו ודחף אותו לעבר הרצפה, עד שזה נפל ופניו פגעו ברצפה. כתוצאה ממעשי השוטר, נגרמו לרפפורט נקב בעור התוף של אוזן שמאל ופגיעה בגבה השמאלית שהצריכה תפירות.

רפפורט העיד במהלך המשפט: "השוטר היכה אותי ודחף אותי מאחורה עם הפרצוף לקיר ונתן לי אגרופים חזקים באוזניים ובעיטות בצלעות. הוא נתן לי סטירות וקילל אותי. בסוף הוא דחף אותי לכיוון הספסל, והייתי אזוק ברגליים ולא יכולתי לשלוט בתנועה ונפלתי שהידיים שלי היו אזוקות מאחורה. לא יכולתי לבלום ונפלתי על הפנים. ירד לי הרבה דם, ואז הוא הפסיק להכות אותי".

בהכרעת הדין נאמר, כי רפפורט "לא נהג בתבונה כאשר התווכח עם השוטרים... אולם התנהגות מרגיזה זו ודאי לא הצדיקה אלימות ממשית כלפי אדם הכבול בידיו מאחורי גבו ובאזיקי רגליים". עם זאת, ציין השופט: "לאחר שבחנתי את הראיות, שוכנעתי כי למתלונן לא נגרמה פגיעה של ממש בעת מעצרו בשטח. הפגיעות היחידות שניתן לייחס לאותו שלב הן רגישות בצוואר ורגישות בגב. יתר הפגיעות הן תולדה של אלימות הנאשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully