וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטפה את ילדיה לארץ - ותיאלץ להשיבם לארה"ב

גלעד גרוסמן

22.2.2010 / 19:38

בית משפט לענייני משפחה הורה לאזרחית ישראלית תושבת ניו יורק להחזיר שניים מילדיה לארצות הברית, לאחר שחטפה אותם מאביהם בטענה שהוא "מנהיג פחד בבית"

בית משפט לענייני משפחה הורה באחרונה לאזרחית ישראלית שמתגוררת כ-15 שנה בניו יורק, להחזיר שניים מילדיה לארה"ב, לאחר שחטפה אותם מאביהם.

בני הזוג נישאו ב-1994, ולאחר נישואיהם עברה האישה להתגורר בניו יורק, שם נולדו שלושתה ילדיהם, כיום בני 15, 12 ו-9.5. בקיץ האחרון הגיעה האישה לחופשה בישראל עם שלושת הילדים, והיתה אמורה לחזור עם שני הילדים הצעירים באוגוסט. הבת הבכורה היתה אמורה לשוב לבית המשפחה חודש לפני כן.

לפני שהבת המריאה לארצות הברית, ביקשה ממנה האם לשכנע את האב להגיע לישראל. הבעל גילה שהאישה לקחה עמה את תעודות הלידה של הילדים ואת תעודת הנישואין של בני הזוג, וחשד שאשתו מעוניינת שהוא יגיע לישראל כדי שבית הדין הרבני בישראל יוכל לדון בתביעת גירושין. האב סירב להגיע לישראל, ובתגובה הודיעה לו האישה כי לא יראה יותר את ילדיו עד שיסכים להתגרש.

הבת הבכורה חזרה לביתה בארצות הברית ונמצאת שם עם אביה, בעוד שני הילדים הצעירים נשארו בישראל יחד עם אמם. האב הגיש תביעה להחזרת ילדים חטופים בהתאם לאמנת האג, ואילו האישה הגישה תביעת גירושין, מזונות ומשמורת קטינים לבית הדין הרבני האזורי בתל אביב ובמסגרתו עתרה למתן צו עיכוב יציאה כנגד הקטינים. בית הדין הרבני קבע שהילדים יישארו במשמורת של אמם והוציא לאב צו עיכוב יציאה מהארץ.

האישה טענה שלאחר הולדת בתם הבכורה בעלה נהג כלפיה ב"כפייתיות ובאלימות נפשית". לטענתה, הוא הביא סמים הביתה והנהיג בבית חיי פחד וחוסר יציבות. היא טענה שהיא חששה לנזק שעלול להיגרם לילדים ולכן חיפשה פתרון להרחיקם ממנו. עם זאת, היא הודתה שהשתמשה בסמים בעצמה.

"אין ספק שמדובר במערכת יחסים קשה בין ההורים, שבית המשפט נחשף רק לחלק ממנה", קבעה השופטת ורדה בן שחר, אך הוסיפה שהתגלו סתירות בעדותה של האם לגבי מצבה הנפשי והשימוש של הבעל בסמים. "בין התובעת והנתבע התקיימה מערכת יחסים קשה ומורכבת, שחשפה את ילדיהם של בני הזוג למעשי אלימות מילולית ולתחושות של חרדה", קבעה השופטת, "אין בכך כדי לקבוע שהחזרתם של הילדים למדינתם תגרום לקטנים נזק פיזי או פסיכולוגי חמור בעל עוצמה רבתי. נהפוך הוא, לילדים נגרם נזק מעצם הפרדת שניים מהם מאחותם הבוגרת".

השופטת קבעה שהילדים יוחזרו לארצות הברית, כדי שיוכלו לחדש את הקשר עם אביהם. עם זאת, היא הורתה לאב לשכור דירה עבור האם, כדי שתוכל להתגורר בנפרד ממנו.

  • עוד באותו נושא:
  • גירושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully