וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפיץ באינטרנט עצומות למען טייטל?

יהושע בריינר

12.11.2009 / 14:18

בימים האחרונים הופצה ברשת עצומה, בה קוראים "ארגוני זכויות אדם" לא להרוס את ביתו של המחבל היהודי בשבות רחל, בטענה שזה מהלך "לא חוקי ולא מוסרי". עם זאת, בעצומה לא מופיעים שמות של ארגונים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות:ענת ברק)

מי התגייס למען "המחבל היהודי" יעקב (ג'ק) טייטל ברשת האינטרנט? בימים האחרונים הופץ ברשת כרוז בו קוראים גורמים המגדירים את עצמם "ארגוני זכויות אדם" לא להרוס את ביתו של טייטל בשבות רחל. בעצומה מופיעה תמונת ביתו, תחת הכותרת "את הבית הזה אסור להרוס". הבוקר הוגש כתב אישום נגד טייטל בגין שתי עבירות של רצח בכוונה תחילה, שלוש עבירות של ניסיון רצח, הצתה, הסתה חמורה לגזענות, החזקת נשק וייצור נשק

בעצומה, עליה אין חתימת ארגון כלשהו, נכתב בין היתר: "אנו ארגוני זכויות אדם קוראים קריאה בהולה שלא להרוס את בית משפחת יעקב טייטל מהישוב שבות רחל החשוד בביצוע שורה של מעשי טרור. הריסת ביתה של משפחת המחבל, טוב החשוד בעצם, היא פגיעה בזכויות היסוד של בני המשפחה המנוגדת לדין הישראלי ולמשפט הבינלאומי ההומניטרי בהיותה ענישה קולקטיבית אסורה".

בהמשך, תחת הכותרת 'זה לא מוסרי' נכתב כי "ברור שהציבור רוצה נקמה וכמה שיותר כואבת, וברור שמעשי המחבל/חשוד נתעבים. אך אין זה מתפקיד מנהיגי העם להיגרר אחר ציבור זועם". בסופו של הכרוז נכתב כי "איש בעוונו יישא ואיש בחטאו יומת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעבר ביצעה מערכת הביטחון הריסת בתי פלסטיניים שביצעו פיגועים נגד ישראלים או אטמה את בתיהם. יחד עם זאת, בוועדה מיוחדת שהקים צה"ל ב-2005 נקבע כי יש להפסיק את הריסת בתי מחבלים וכי המעשה אינו מביא להרתעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully