וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה התרשלה, מפוני עמונה שוחררו

גלעד גרוסמן

27.10.2009 / 17:44

בית המשפט ביטל את האישומים נגד שניים מהמפונים בעמונה. הסיבה: כבר שלוש שנים שהמשטרה לא העבירה לפרקליטיהם את חומר החקירה

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (שלישי) על מחיקת כתבי האישום שהוגשו נגד שני מעורבים בעימותים שהתרחשו בעת פינוי מאחז עמונה בשנת 2006. הסיבה לביטול היא כי במשך שלוש השנים שחלפו מאז המקרה המשטרה לא העבירה לידי פרקליטיהם של הנאשמים את חומר החקירה נגדם, וזאת בניגוד להוראת בית המשפט.

בפברואר 2006 הוגשו כתבי אישום נגד דוד שוורץ בגין זריקת אבן על שוטר, ונגד מנחם בקוש בגין התפרעות וניסיון לתקוף שוטר. בתגובתם לכתב האישום טענה הסנגוריה שכתב האישום הוא ניסיון של המשטרה לחפות על מחדלים ועבירות פליליות רבות שביצעו השוטרים במהלך הפינוי.

בספטמבר באותה שנה נקבע כי המדינה תעביר לפרקליטיהם של השניים הקלטות וצילומים של המשטרה, הצבא והשב"כ, המתייחסים לאירועים בעמונה. כמו כן, הוחלט כי על המשטרה להעביר לידי הסנגורים תחקירים שביצעה המשטרה לגבי הפינוי. בדיון שהתקיים היום טענה הפרקליטות כי כל חומר החקירה, הכולל כ-90 קלטות, הועבר לידי הנאשמים. אולם פרקליטו של שוורץ, עו"ד אלי פוקסבורמר מהסנגוריה הציבורית, טען שחומרים רבים לא הועברו לידיו.

השופטת קיבלה את עמדת ההגנה על פיה לא כל החומר הועבר. "איני רואה מקום לדחות את התיק פעם נוספת עד שתחליט המאשימה למלא אחר החלטות בית המשפט ולמסור את כל חומר החקירה כנדרש", כתבה השופטת רבקה פרידמן-פלדמן בהחלטה על מחיקת כתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully